השוק

טוויטר נותרת ללא עובדים? זה מספר המתפטרים המטורף

לאחר שאילון מאסק דרש מעובדי החברה להתחייב לענות לכל דרישותיו או לעזוב מיידית, המוני עובדים החליטו לבחור באפשרות האחרונה. כעת נותרת טוויטר על צוות עובדים קטן בהרבה מכפי שהיה לה עד לאחרונה, וספק אם יש לה את היכולת לתחזק את עצמה

יאיר מור |  1
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock)
הגיע הזמן להפעיל טייס אוטומטי? טוויטר איבדה בסוף השבוע שליש ממעט העובדים שנותרו בה לאחר גל הקיצוצים הענק והמהיר להחריד שערך בה אילון מאסק, כך לפי הערכות של גורמים בתוך החברה.
לפי מקורות שדיברו עם העיתונים ניו-יורק טיימס ופורצ'ן, בין 1,000 ל-1,200 עובדים שנותרו ברשת החברתית לאחר הפיטורים ההמוניים שנערכו בה לפני כשבועיים התפטרו ביום חמישי האחרון. מאחר שלפני השתלטות מאסק על החברה היו בה 7,500 עובדים, ולאחר הקיצוץ המהיר שערך נותרו בה כ-3,700, מדובר על כמעט שליש מהמעט שנותרו. כעת יש לחברה, לפי ההערכה הזו, שליש ממספר העובדים שהיו לה לפני שלושה שבועות בלבד.
כזכור, לאחר גם הפיטורים הראשון שלח מאסק מייל לעובדים בו הציב בפניהם דדליין: או שיתחייבו לקבל על עצמם את הניהול החדש וימשיכו לעבוד בה, או שיסרבו להתחייב – ובכך למעשה יודיעו על פרישה. כעת, נראה שאחוז ניכר מהעובדים בחרו באפשרות האחרונה. העיתונים מדווחים כי עובדים שרצו להודיע רשמית על החלטתם לעזוב את החברה לא הצליחו לעשות זאת, מכיוון שגם המנהלים שלהם ואנשי מחלקת כוח אדם התפטרו בהמוניהם ולא נותר למי לדווח. כתוצאה, עובדים רבים לא הודיעו כלל על החלטתם, אלא פשוט ניתקו את עצמם ממערכות החברה.
הדיווחים ציינו עובדים שסיפרו כי מתוך צוותים של עשרות ואף מאות אנשים נותרו בודדים או אף אחד. כך, לדוגמא, חלק ניכר מהצוות שאחראי למניעת קריסות בשעות העומס (ולפי הסימנים לא עושה עבודה טובה כלל וכלל) "נעלם", הצוותים האחראים על עיצוב קבצים וקישורים המצורפים לציוצים ועל מוני העוקבים נותרו ללא אף עובד, צוות הפלטפורמה הבסיסית נשאר עם 5 עובדים מתוך 100 ומהנדס תוכנה אחד דיווח על צוות של 75 אנשים שמתוכו נשארו רק שלושה.
נראה שההתפטרות ההמונית הכניסה אפילו את מאסק ללחץ, שכן לפי העובדים הנותרים, בשישי בבוקר הוא שלח סדה של מיילים שמעידים על כך: תחילה הוא התחנן ש"כל מי שכותב תוכנה בפועל, אנא התייצבו בקומה העשירית עד השעה 2 בצהריים היום". חצי שעה אחר כך ביקש "ללמוד על 'מערום הטכנולוגיות' של טוויטר" על ידי בחינת הקוד שעובדי החברה כתבו בששת החודשים האחרונים, ואחר כך ביקש שכל מי שגר רחוק ויכול לטוס למטה טוויטר יגיע לפגישה איתו, אחרים ייפגשו איתו לראיונות אחד-על-אחד בשיחות וידאו.
בינתיים, התחיל מאסק לבצע שינויי מדיניות, או לפחות שינויי החלטות מדיניות, כאשר ביטל את חסימתם של שני חשבונות: מימין הוא ביטל את חסימתו של הפסיכולוג הקנדי ג'ורדן פיטרסון, שנחסם לאחר שלעג לשינוי המין של השחקנית אלן פייג', ומשמאל הוא ביטל את חסימתה של הקומיקאית קאת'י גריפין שהתחזתה למאסק לאחר ההשקה הכושלת של אימות חשבונות תמורת 8 דולר לחודש. כפי שדיווחנו מוקדם יותר, הוא ערך סקר על ביטול חסימת חשבונו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שמצידו ממשיך לטעון שלא יחזור לטוויטר בכל מקרה. מאסק גם הבטיח שמכאן ולהבא ציוצים שיוגדרו כדברי שטנה לא יקודמו בפועל, אך גם לא יוסרו.
טוויטר ומאסק סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שהגאון יפעיל את טוייטר לבד .... (ל"ת)
    911 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור