השוק

העסקה שמסקרנת את השוק: רכש 1% מניומד ב-12% מעל המחיר

עסקה פיננסית מעניינת התבצעה אתמול מחוץ לבורסה כשמשקיע פיננסי רכש 1% מניומד אנרג'י במחיר הגבוה בכ-12% ממחיר השוק של החברה; גורם בשוק ההון: העסקה משקפת את התחזית של כולם לשוק האנרגיה בשנה הקרובה
ניצן כהן |  4
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים, פלאש 90)
עסקה גדולה ומעניינת התבצעה אתמול בבורסה כשמשקיע פיננסי רכש מחוץ לבורסה 1% ממניות ניומד אנרג'י של יוסי אבו במחיר הגבוה בכ-12% ממחיר המניה בבורסה. בסך הכל רכש המשקיע בלוק של יחידות השתתפות בכ-92 מיליון שקל.
כאמור, העסקה בוצעה בבלוק אחד מחוץ לבורסה במחיר 9.24 שקל למניה בעוד מחיר המניה בבורסה היום עומד על 8.29 שקל, כלומר מחיר הגבוה בכ-12% ממחיר המניה בבורסה.
גורמים בשוק ההון אמרו הבוקר ל-ice שמדובר בעסקה גדולה ולא אופיינית לניומד אנרג'י שנמצאת בתקופה טובה. "אנשים לא רוצים היום למכור חבילות גדולות בחברות כמו ניומד אנרג'י. כולם מבינים שעולם האנרגיה הולך לתקופה טובה מאוד עבור חברות מהסוג שלה ולכן אין סיבה למכור. 12% מעל מחיר השוק, בכמויות האלה זה כבר עושה את זה מעניין למוכר" אמר גורם בכיר בשוק ההון.
נזכיר שניומד אנרגי בעלת השליטה במאגר לוויתן. לאחרונה היו הערכות בשוק ההון שהכניסה של אנרג'יאן עם מאגרי כריש ותנין לשוק (אחרי שהממשלה חתמה על ההסכם האסטרטגי עם ממשלת לבנון) יפגע בניומד מאחר והלקוחות של כריש ותנין רכשו ממנה גז כלקוח מזדמן ולכן גם שילמו יותר. אך המצב בפועל הוא שונה ונסביר.
לקוח מזדמן כשמו כן הוא הוא קונה כאן ועכשיו בלי מחוייבות ארוכה יותר ולכן בטווח הקצר (המאוד קצר) ניומד מרוויחה ממנו יפה אבל הוא פוגע ביכולת שלה להתקשר עם לקוחות לטווח ארוך במחירים הגבוהים.
כעת כשאנרג'יאן חזרה למשחק ניומד מפנה את כל הגז שהתפנה ליצוא ושם המחירים גבוהים הרבה יותר והכמויות גם גדולות יותר ואם אנחנו מדברים על התוכנית האסטרטגית של החברה שכוללת את פיתוח מאגר אפרודיטה מול חופי קפריסין ואת פרויקט ההנזלה הענק במצרים וכל זה משתלב עם ביקושים לא מוגבלים מאירופה, הרי שניומד הולכת (לפחות על פי קונצנוס ההערכות בשוק ההון) לתקופה מעניינת מאוד מה שקיבל בעסקה של אתמול ביטוי ב-12% מעל מחיר השוק.
נזכיר נתון נוסף. ניומד אנרג'י התמזגה לפני כחודש וחצי עם חברה בריטית והיא מתחילה להיסחר בלונדון. התהליך הזה אמור  לייצר לה חשיפה טובה יותר למשקיעים בינלאומיים שיכולים לתמחר אותה יותר טוב כשחקן בינלאומי שנסחר בלונדון על פני חברה ישראלית שנסחרת בבורסה בתל אביב. זה אמור לייצר לניומד מחזורי מסחר טובים יותר ולפחות על פי ההערכות, גם לקבל תמחור טוב יותר
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טובה
    גיל 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יום ראשון המניה טסה נא להחזיק חזק
    סגור
  • 2.
    מס חברות אנרגיה בבורסה בלונדון
    גיל 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העלת מס על חברות אנרגיה הנסחרות בבורסה בלונדון לא אמור לנגוס ברווחי החברה?
    סגור
  • 1.
    גם לשלם פרמיה על השוק וגם להיות שותף של תשובה?
    עזי 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באמת מעניין מי העוף המוזר הזה
    סגור
  • מה הבעיה עם להיות שותף ביה"ש?
    dw 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפחות כל עוד היה"ש נשאר יה"ש ולא הופך למניה בריטית אז יש למחזיקים הישראלים כוח רב. לכן גם יש כמה מחזיקים ישראלים המתנגדים למיזוג הבריטי. מוזמן לקרוא טענותיהם במאיה. טענות לא רעות. כרגע ניו מד זה נכס מניב ואם רוצים להפוך אותה למניה רגילה אז מבחינת מחזיקי היה"ש שיבטלו את תמלוג העל שעולה למעלה, וכך יותר כסף ישאר בחברה לטובת המחזיקים. ניו מד זה הנייר הבכיר בסקטור הגז המקומי, by far, וזה כשל שוק שנסחר בשווי נמוך מאנרג'יאן.
    סגור