השוק

גב ים בדו"ח רבעוני: הכנסות של כחצי מיליארד שקלים

גב-ים מפרסמת הבוקר את הדוח הכספי לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 ומדווחת על המשך מגמה של ביקושים חזקים מצד חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות. ביקושים אלו באו לידי ביטוי בחתימת הסכמי שכירות משמעותיים במהלך תקופת הדוח
מערכת ice | 
אבי יעקובוביץ׳, גב-ים הדמיית דיור ממשלתי בחולון (צילום אלדד רפאלי, אבנר ישר אדריכלים)
גב-ים מציגה המשך צמיחה בפרמטרים התפעוליים המרכזיים בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה דיווחה על גידול של כ-19% ב-FFO המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם בכ-230 מיליון ש"ח. 
<
עוד דווח על גידול של כ-5% ב-NOI של החברה אשר הסתכם בסך של 411 מיליון ש"ח.
גידול של כ-5% ב- NOI מנכסים זהים, אשר הסתכם בסך של כ-402 מיליון ש"ח.
 
הרווח הנקי לבעלי המניות, חווה גידול של כ-15% אשר הסתכם בסך של כ-797 מיליון ש"ח בתשעת החודשים הראשונים של השנה. ברבעון השלישי של השנה הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 160 מיליון ש"ח, לעומת סך של 235 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מרווח חד פעמי שנרשם ברבעון השלישי של שנת 2021 בעקבות מכירת מקרקעין. 
 
כמו כן החברה חתמה על הסכמי שכירות בנכסים קיימים בעלייה ריאלית ממוצעת בשיעור של כ-8% במהלך הרבעון השלישי, ובשיעור זהה בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
נכון ליום 30 בספטמבר 2022, לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-1,044 אלף מ"ר, באתרים שונים ברחבי הארץ (כולל שטח של כ-19 אלף מ"ר (חלק החברה) המוחזק על ידי חברת גב-ים ממן נכסים בלוד בע"מ, חברה בשליטה משותפת המוצגת לפי שיטת השווי המאזני). שיעור התפוסה בנכסיה המניבים של החברה, נכון לתום הרבעון השלישי של השנה, עומד על כ-98%. 

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 חתמה החברה על 106 חוזי שכירות בנכסים קיימים, ביחס לשטח עילי של כ-66 אלף מ"ר המניבים כ-53 מיליון ש"ח בשנה. הסכמי השכירות נחתמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה תוך עלייה ריאלית ממוצעת בדמי השכירות בשיעור של כ-7.8%. 

ברבעון השלישי של שנת 2022 חתמה החברה על 33 חוזי שכירות בנכסים קיימים, ביחס לשטח עילי של כ-16 אלף מ"ר המניבים כ-13 מיליון ש"ח בשנה. הסכמי השכירות נחתמו ברבעון השלישי של השנה תוך עלייה ריאלית ממוצעת בדמי השכירות בשיעור של כ-7.7%. 

בנוסף על האמור לעיל, חתמה החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה על 8 חוזי שכירות בגין שטחים בפרויקטים בייזום (המפורטים בסעיף 1.3.2 להלן), ביחס לשטח עילי של כ-71 אלף מ"ר, הצפויים להניב כ-38 מיליון ש"ח בשנה. 

החברה פועלת להקמתם של 19 פרויקטים שונים ברחבי הארץ, בהיקף כולל של כ-710 אלף מ"ר (בדוח הכספי המאוחד), בהשקעה כוללת של כ-6.6 מיליארד ש"ח בדוח הכספי המאוחד. פרויקטים אלו צפויים להניב, עם השלמת הקמתם ואכלוסם (הצפויה בהדרגה, עד לרבעון הרביעי של שנת 2026), דמי שכירות שנתיים צפויים (על בסיס דמי השכירות הנוהגים כיום) בסך 577 מיליון ש"ח, והכל כמפורט בדוח זה להלן. 

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 השקיעה החברה סך של כ-746 מליון ש"ח בפרויקטים שנמצאים בתכנון, רישוי והקמה (כולל סך של 80 מיליון ש"ח בגין רכישת קרקע בהרצליה).   

אבי יעקובוביץ': "החברה מציגה צבר פרויקטים ענק, בפריסה רחבה, הו גיאוגרפית והן סקטוריאלית, שמתמקד במוקדי הביקוש, הנשענים על ההון האנושי האיכותי ועל נגישות מרבית לתחבורה ציבורית, הכולל 19 פרויקטים, בשטח כולל של כ-710 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-6.6 מיליארד ש"ח, הגוזר תוספת הכנסות שנתיות מייצגות של כ-577 מיליון ש"ח, ותוספת ל-FFO המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-350 מיליון ש"ח, והכל כחלק מהתוכנית האסטרטגית שפרסמה החברה. כ-51% מהשטחים העיליים בפרויקטים שבביצוע שווקו, והסכמים חתומים אלו, לתקופת שכירות ממוצעת בת 11 שנים, יוסיפו כ-112 מיליון ש"ח ל-FFO המיוחס לבעלי המניות של החברה. 

בנוסף, החברה מקדמת חמש תוכניות בניין עיר בחולון, ירושלים, הרצליה, רחובות ועכו, לאישור כ-740 אלף מ"ר תעסוקה וכ-2,600 יח"ד. פעילות הייזום של הנדל"ן המניב וקידום התב"עות על-ידי גב-ים, אשר יוצרים בסיס רחב לפיתוח בשנים הקרובות, עדיין לא באים לידי ביטוי במלואם בדוחות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה