השוק

איביי מפתיעה: למרות המשבר, הקונים לא בורחים

אתר המסחר האלקטרוני הצליח לעקוף את תחזיות האנליסטים למרות הירידה במספר הקונים ובנפח העסקאות בשל המצב הכלכלי בעולם. ברבעון הקרוב הוא צופה תוצאות קרובות לתחזיות

יאיר מור | 
צילום unsplash
ענקית המסחר ברשת איביי הפתיעה אמש (רביעי) את השוק בדו"ח הרבעון השלישי שלה, שהראה שאמנם המשבר פוגע בה, אך פחות מהצפוי.
אמנם, בין תחילת יולי לסוף ספטמבר נרשמה צניחה של 11% גם במספר הקונים הפעילים – 135 מיליון – וגם בסך העסקאות – 17.7 מיליארד דולר – אך הכנסות החברה בפועל ירדו "רק" ב-5%, ל-2.4 מיליארד דולר, והרווח למניה עמד על דולר שלם. מדובר בניפוץ של תחזיות האנליסטים להכנסות בגובה 2.32 מיליארד דולר ורווח למניה של 0.93 דולר.
המנכ"ל, ג'יימי ינון, הסביר את ההפתעה בכך שהמיקוד של החברה במוצרי יוקרה משומשים או 'מוחדשים', כמו נעלי מותג, שעונים ותכשיטים, מאזן את הירידה הכללית, מאחר שכעת נמכרים באתר יותר פריטים שמחירם גבוה. "בזמן שלקוחותינו בשווקים גדולים מתמודדים עם אינפלציה עיקשת, שיעורי ריבית גבוהים יותר ועלויות אנרגיה ביתית גבוהות יותר, הם פונים יותר ויותר לאיביי לערך מוסף", הוא אמר.
ברבעון הנוכחי, שהוא רבעון החגים שאמור להיות מוצלח במיוחד למסחר, צופה החברה ביצועים מעט נמוכים יותר מתחזיות האנליסטים – הכנסות בגובה 2.42-2.50 מיליארד דולר, כאשר בקרב אנליסטים 2.5 מיליארד היה הצפי הממוצע, ורווח למניה בגובה 1.03-1.09 דולר, לעומת ממוצע של 1.07 דולר בקרב האנליסטים.
למרות זאת, המשקיעים רואים בהפתעה של הרבעון הנוכחי ובצפי לגירוד הציפיות של הרבעון הבא למרות המצב בשוק סימן חיובי. מניית החברה זינקה אמש לאחר המסחר בכ-8%, והבוקר, בשעות המסחר המוקדם, היא נסחרת בעלייה של 4.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה