השוק

מהפכה בסופרמרקטים: בקרוב לא תצטרכו לעבור אצל הקופאיות

חברת Trigo גייסה 100 מיליון דולר כדי לבנות את מערכת ההפעלה לסופרמרקטים אוטונומיים, מבוססת בינה מלאכותית וללא תורים
מערכת ice |  1
סניף שופרסל האוטונומי (צילום תום ברטוב)
חברת הסטארטאפ Trigo, המפתחת טכנולוגיה לניהול סופרמרקטים אוטונומיים, השלימה סבב גיוס של 100 מיליון דולר, בהובלת חברת ההשקעות של סינגפור Temasek Holdings וקרן 83North. בסבב הגיוס השתתפו SAP העולמית ומשקיעים קיימים, ביניהם:Hetz Ventures, Red Dot Capital Partners, Vertex Ventures, Viola, וענקית הסופרמרקטים REWE Group, מקבוצות הקמעונאות הגדולות בעולם שהטמיעה את הפתרון של טריגו בחנויות בברלין ובקלן.
כספי הגיוס ישמשו להרחבת הפריסה של סופרמרקטים אוטונומיים ברחבי אירופה וארה"ב, התרחבות לאזורים חדשים והמשך פיתוח מערכת ההפעלה של טריגו StoreOS לניהול החנות. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-204 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של Trigo מאפשרת להסב סופרמרקטים קיימים לדיגיטליים ואוטונומיים. הקונים אוספים את המוצרים שהם מעוניינים בהם, בעגלת הסופר או בנשיאה בידיים ויכולים לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף, כולל פירות וירקות, אוכל מוכן או קפוא ומוצרים בתפזורת, וזאת על ידי שילוב של מצלמות, מערכת ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים.
בסיום הקניה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה של הקמעונאי. המערכת של טריגו תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של האיחוד האירופי. היא אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים ומרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים.
לדברי מיכאל גבאי, מייסד שותף ומנכ"ל טריגו: "אנחנו גאים לרתום את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים של ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית כדי לענות על הצרכים הגדולים ביותר של עולם הקמעונאות. הן של הרשתות שמתמודדות עם ניהול מערכות ענק בתנאי אי ודאות והן של הצרכנים שעמידה בתור מעיבה על חווית הקניה שלהם. הכלים הטכנולוגיים שלנו מאפשרים לרשתות להנות מהיכולות והתובנות שיש במסחר האלקטרוני גם בעולם הפיזי. ההשקעה החדשה תאפשר לנו ליישם את תוכנית ההתרחבות, פיתוח המוצרים והרחבת הפתרונות גם לחנויות גדולות כדי לתמוך בצרכים המתפתחים של לקוחותינו." 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דרק של רעיון.
    אולג 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין נאמן מכסף מזומן. ומי שמספר שכם שהמידע לא נאסף ולא מנותח או ינותח מספר סיפורי קבוקים. ולקנות פירות שארזו מראש ולא ניתן לסובב וליבדוק מה טיב המוצר זה כמו ליקנות חתול בשק. וגם אין התחשבות אם השכבות החלשות שאינם מחזיקים כרטיסי אשראי או חיוב. וטוב שזה באירופה ובארהב. מקווה זה לא יגיע לישראל לפחות בשני עשורים הקרובים.
    סגור