כסף וצרכנות

מהפכה בסופרמרקטים: האם לא תצטרכו יותר להגיע לקופאיות?

טכנולוגיה חדשה שפותחה על ידי משגין, יצרנית קופות עצמיות, תחסוך לקונים את הצורך להתעסק בברקוד או בהעברת המוצרים, באמצעות טכנולוגיה חכמה שפיתחה. כך זה יעבוד
מערכת ice |  3
קניות בסופרמרקט (צילום freepik)
אתם בוודאי מכירים את הנוהל: אתם בחנות, כבר מוכנים לשלם, והתור הקצר ביותר הוא בקופה העצמית. אתה צופה בלקוחות אחרים מפשפשים, מחפשים את הברקוד על חפיסת נייר טואלט, מחפשים את הקוד של הבצל במשקל (וזה לא משנה אם הלבן, האדום או הירוק) או מחכים שעובד יבוא לאשר שישייה של מים.
מכונות לקופה עצמית הגיעו באופן נרחב לקמעונאים רבים בחו"ל כמו Walmart, Target ו-CVS בהנחה שהן עוזרות ללקוחות לצאת מהר יותר מהחנות תוך שחרור עובדים למשימות אחרות, או מאפשרות לחנויות לצמצם עובדים אנושיים. חווית הלקוח, לעומת זאת, לא בדיוק הייתה תמונת השלמות. "כולם שונאים אותן", אמר אבהינאי סריווסטווה, מנכ"ל משגין, שמנסה לנצל את החוויה המתסכלת לפעמים לרוכל את קו מכונות התשלום העצמי החדש שלו. "הרעיון נכון, אבל היישום לא היה כל כך נהדר".

משגין, שבסיסה בפאלו אלטו, קליפורניה, בילתה את שמונה השנים האחרונות במינוף התקדמות הטכנולוגיה כדי ליצור מכונת קופה עצמית מהדור הבא שאינה דורשת מהלקוחות לסרוק פריטים. במקום זאת, מערכת השיש משתמשת בבינה מלאכותית כדי לזהות ולצלצל פריטים באופן אוטומטי. זה מאפשר ללקוחות לבצע צ'ק-אאוט תוך פחות מ-10 שניות - פי שמונה מהר יותר ממכונת צ'ק-אאוט עצמית רגילה.
המכונות צוברות אחיזה. Circle K התקינה אותן ב-7,000 מהחנויות שלה במהלך שלוש השנים הקרובות, אמרה הקמעונאית לפורבס. זה מתבסס על תוכנית הפיילוט שלה של שימוש בטכנולוגיה ב-500 Circle Ks. משגין גם התקינה את המכונות שלה במאות מקומות אחרים, כולל חנויות נוחות כמו ampm ו-Delek של טקסס, כמו גם שדות תעופה, קפיטריות ארגוניות ואצטדיונים כמו ריגלי פילד בשיקגו וזירות כמו מדיסון סקוור גארדן בניו יורק.
משגין אומרת שהיא הגיעה לשיעור דיוק של 99.9%, לאחר עיבוד של כ-40 מיליון עסקאות בקיוסקים שלה. היא גייסה מימון של 75 מיליון דולר מ-NEA, מטריקס פרטנרס ואחרות והוערכה לאחרונה ב-1.5 מיליארד דולר. זה חלק מניסיון להיפטר מקווי קופה (וכנראה, רבים מהקופאים האנושיים שמאיישים אותם), עם מה שנקרא טכנולוגיית קופה חכמה שצפויה לעבד כ-400 מיליארד דולר בעסקאות עד 2025, לפי ג'וניפר ריסרץ'.
קמעונאים רבים בוחנים את טכנולוגיית התשלום החכמה בדרך כלשהי, אך צועדים לאט, מעריכים מה חושבים הלקוחות על השינויים והאם זה שווה את ההשקעה. רוב הספקים של הטכנולוגיה אומרים שהיא מובילה למכירות גבוהות יותר ולגדלים גדולים יותר של סלים, מכיוון שלקוחות יכולים להיכנס ולצאת מהחנות מהר יותר ואינם נרתעים מתורים ארוכים. זה גם יכול לעזור לקמעונאים לזהות פריטים שאזלו מהמלאי מהר יותר.
עם זאת, זה יכול להיות קשה ויקר לפריסה. משגין אומרת שניתן להרחיב את הטכנולוגיה שלה מהר יותר מהמתחרים, עם זמן התקנה קטן כמו 15 דקות בעלות של 1,000 דולר לחודש להפעלה. Circle K אמרה כי החליטה להתקין את הטכנולוגיה של משגין באלפי חנויות בגלל ההצלחה שהייתה לה בשווקי הניסוי שלה, כאשר 80% מהלקוחות דיווחו שזו הפכה להיות הדרך המועדפת עליהם לשלם.
משגין ביצעה מספר עדכונים למכונות שלה כדי להכין אותן לחנות, כמו לתת ללקוחות את היכולת לשלם במזומן, להשתמש בכרטיס נאמנות ולנצל את המבצעים המשתנים תדיר. לקוחות עדיין צריכים לבקש עזרה מעובד לרכישת אלכוהול או סיגריות. החברה מתכננת להמשיך להתמקד בחנויות נוחות, שדות תעופה ומקומות בילוי בשנים הקרובות, שם היא רואה ביקוש רב, אך אמרה שהטכנולוגיה שלה עשויה להפוך אותה בסופו של דבר לחנויות מכולת או לקמעונאים של קופסאות גדולות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עליכם השלום
    וניסים 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    איך אנשים עורים לא רואים את המגמה להעיף את האנשים ממקום עבודתם, והכל התחיל בקטן, על כל האנשים לעבור אצל קופאים בשר ודם כדי שתהיה להם פרנסה תצעוררו ישנים עוד מעט לאף אחד לא תיהיי עבודה הרובוטים יעלו את מקום העבודה שלכם חשבו על האחים שלכם והשם יחשוב עליכם
    סגור
  • 2.
    סוף לא טוב
    רובוקופ 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    התוכנה החכמה תחליף את הקופאיות בקרוב רכבים מוניות אוטובוסים יסעו לבד ויחליפו את הנהגים בינה מלכותית כנראה תחליף מתי שהו את אני ההי טק כולם היו מובטלים מאיפה יגיעו המליארדים???
    סגור
  • 1.
    מקווה שאתם משלמים תגמולים לגוגל תרגום.
    קסטטרופה 06/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לרוכל את קו מכונות התשלום מערכת השיש משתמשת בבינה מלאכותית לזהות ולצלצל פריטים באופן אוטומטי
    סגור