השוק

רגע לפני הדו"חות: אפל מעלה את מחירי שירותי הסטרימינג

אפל תפרסם ביום חמישי את הדו"חות הכספיים ורגע לפני היא מפרסמת מחירון חדש לשירותי הסטרימינג שלה, הן שירות המוסיקה והן שירותי הטלוויזיה; למרות שהמשקיעים אוהבים את ההחלטה הם דרוכים לקראת פרסום מכירות האייפון 14
ניצן כהן | 
אפל (צילום freepik, shutterstock)
יומיים לפני פרסום הדו"חות הכספיים אפל מעלה את מחירי שירותי הסטרימינג שלה. המהלך למעשה מיישר קו עם המתחרים אבל יותר מכל מצביע על ההימור הגדול של החברה לפיו הלקוחות נאמנים דיו כדי לספוג עליית מחירים שתביא להגדלת ההכנסות שלה מהשירותים הללו.
אם כן, המחירים החדשים של אפל לשירותי המוסיקה יעלו ל-10.99 דולר לעומת 9.99 דולר (המחיר למינוי בודד בארה"ב) ואילו מחיר שירותי הטלוווזיה שלה יעלו ל-6.99 דולר לעומת 4.99 דולר היום.

החשיבות של העלאת המחירים לאפל היא משמעותית מאחר וההכנסות הרבעוניות שלה משידורי הסטרימינג הסתכמו ברבעון השני של השנה בכמעט 17 מיליארד דולר כשההכנסות הכוללות של החברה הסתכמו בכמעט 83 מיליארד דולר. כלומר, הכנסות השירותים הנוספים שלה החברה היוו סדר גודל של 20% מההכנסות הכוללות.
בסך הכל מעריכים האנליסטים שאפל תציג רווחים של 1.27 דולר למניה והכנסות של 88.9 מיליארד דולר. ברבעון המקביל של 2021 הציגה אפל רווחים של 1.24 דולר למניה וברבעון הקודם הציגה רווח של 1.16 דולר למניה. 
הנתון המעניין ביותר הוא כאמור מכירות האייפון 14 שהושק בחודש ספטמבר האחרון. פרסומים שונים בכלי התקשורת האמריקאים מדבר על כך שהמכירות לא מזהירות ולכן, על פי אחד הפרסומים, החברה הורתה לספקים שלה לצמצם את קצב הייצור של האייפון החדש שלא עשה יותר מידי אלא היה שוב, מהיר יותר (קצת יותר), חזק יותר (קצת יותר) ובסך הכל הכל מאותו הדבר.
ב-JP מורגן אומרים היום שלדעתם אפל לא צפויה להיפגע ממיתון בארה"ב ובעולם כולו מאחר וקהל הלקוחות שלה נחשב לקהל בחתך סוציו-אקונומי גבוה יחסית ונאמן למותג כך שבשלב הזה, הנחת העבודה שמיתון לא יפגע יותר מידי בחברה. מה כן עלול לפגוע בה? הארכת מעגל החיים של המוצר. כלומר, אנשים לא ימהרו לשדר את האייפון שלהם לאייפון החדש ביותר אלא ימתינו דור או שניים, בטח כל עוד אפל לא מציגה איזה משהו מהפכני.
צריך לזכור שכמעט מחצית מהכנסות אפל מקורן באייפון ולכן מכירות האייפונים, מכל סדרה ומכל סוג מאוד חשובים כדי להעריך עד כמה ישפיע (או שלא) מיתון על החברה.
הדו"ח של אפל הוא מאוד חשוב לוול סטריט מאחר ואפל היא חברה של כבוד במועדון הביג-טק שמושך את כל השוק איתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה