השוק

"מדד גבוה מהתחזיות יקריס את וול סטריט ב-5%"

ב-JP מורגן מעריכים שמדד גבוה מהתחזיות בארה"ב שיפורסם ביום חמישי יביא לקריסה של שוק המניות ב-5% בעוד מדד טוב מהתחזיות יביא לעלייה של 2%; "יום חמישי מרגיש לנו כמו יום של קריסה בשוק המניות"
ניצן כהן |  1
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
בחדר המסחר של JP מורגן נערכים ליום חמישי הקרוב, אז יפורסם מדד המחירים לצרכן האמריקאי לחודש ספטמבר ומדובר במדד קריטי מאוד לשווקים. "אם המדד יהיה גבוה מהתחזיות המוקדמות השוק יכול לאבד 5% ביום אחד ואם המדד יהיה נמוך מהתחזיות המוקדמות אנחנו יכולים לראות ראלי של 2% ביום אחד" אומרים בחדר העסקאות של JP מורגן לכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב.
אם כן, השבוע מסתמן כשבוע קריטי לשוק הכסף (כאילו שלא כל חודש הוא קריטי בתקופה הזו). ביום חמישי יפורסם מדד המחירים לצרכן האמריקאי לחודש ספטמבר כשהתחזיות מצפות לאינפלציה שתשקף קצב שנתי של 8.1% לעומת 8.3% בחודש אוגוסט.

הנחת העבודה בחדר המסחר של JP מורגן הוא לטווח של 7.9% עד 8.1%, מנעד שהוא רחב מידי מכדי לקבל החלטות אבל הוא מסביר בדיוק את חוסר הוודאות בשווקים שנעים ונדים מהערכה פסימית יותר להערכה פסימית פחות.
מעבר להנחות העבודה האלה הרי שאנחנו נמצאים לפני החורף ולפני מספר ימים החליטו חברי אופק פלוס על הפחת תפוקות הנפט כדי לשמור אותו מעל 90 דולר לחבית וזה אומר המשך הלחצים האינפלציוניים על כלכלת העולם.
מעבר לכך הרי שנתוני שוק התעסוקה האמריקאי ממשיכים להיות טובים מה שמשאיר מרווח לא קטן לפדרל ריזרב לפעול בכיוון של צמצום מוניטרי כדי לייקר את הריביות כשכרגע אנחנו מדברים על סיכויים של 80% להעלאת ריבית בשיעור חד של 0.75%. כמובן שמדד גבוה מהתחזיות המוקדמות יחייב את הפד לפעולה אגרסיבית הרבה יותר בעוד מדד נמוך מהתחזיות יישר קו עם התחזיות כרגע בשווקים וזה אומר אפילו ראשיתה של אופטימיות זהירה, זהירה מאוד.
ב-JP מורגן מעריכים שהאינפלציה בחודש ספטמבר תנוע בטווח של 8.1% עד 8.3% כשהנחת העבודה של המחלקה הכלכלית ב-JP מורגן הרבה יותר שמרנית מזו של חדר העסקאות וגם זה נתון מעניין שמצביע יותר מכל על חוסר הוודאות בשווקים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קונה כמו משוגע
    מממ 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנקודה הזו לא מוכרים. השוק ידע לעלות בהמשך
    סגור