השוק

הישג לצחי אבו: רשות ניירות ערך מוכנה להתגמש

הבעת אמון באיש העסקים צחי אבו: הרשות לניירות ערך נתנה אורכה עד לסוך השנה להכניס פעילות ריאלית לקאנומד ובכך לא להפוך לחברת מעטפת
מערכת ice |  1
ענת גואטה צחי אבו (צילום ענבל מרמרי)
רכישת קאנומד על ידי צחי אבו ממשיכה לעורר דרמות, כאשר היום רשם איש העסקים צחי אבו הישג מרשים מול הרשות לניירות ערך שהחליטה כי החברה לא תצטרך לדווח כי הינה חברת מעטפת.
המשמעות: הרשות למעשה נתנה לחברת קאנומד אורכה עד לסוף השנה להכניס פעילות ריאלית לחברה ובכך לא להפוך לחברת מעטפת - חברה שנכנסת לרשימת השימור ולא מתקיים בה מסחר. החלטת הרשות מהווה הבעת אמון רצינית ביזם הנדל"ן, ומשנה את החלטת הרשות הקודמת להכניס את החברה להגדרה של חברת מעטפת - דבר שהיה מהווה מכה לבעלי המניות כפיר ומנור גינדי.

נזכיר: במחצית החודש הקודם החלה מניית חברת הקנאביס לזנק בחדות לאחר שצחי אבו רכש את השליטה בחברה. החברה של כפיר ומנור גינדי עוסקת בגידול ומכירת קנאביס רפואי, ונכנסה לאחרונה גם לעסקי הנדל"ן - דבר שקרץ מן הסתם ליזם הנדל"ן צחי אבו שרכש את השליטה בחברה (25.1%) בתמורה כוללת של 8.1 מיליון שקל.
אולם, עם ריקון פעילות הקנאביס בחברה, ולכאורה ללא פעילות ריאלית חלופית, ברשות לניירות ערך נטו לרשום את החברה כחברת מעטפת. עתה, מדווחת חברת קאנומד כי החברה באה בדברים עם סגל הרשות, ובסופם נמסר לחברה כי אינה נדרשת לדווח כי החברה הינה חברת מעטפת, וכי רק בתום שנת 2022 נושא זה ייבחן מחדש בהתאם להתפתחויות העסקיות של החברה.
כבר עם רכישת קאנומד על ידי צחי אבו זינקה המניה בחדות בלא פחות מ-91% וזה ביום אחד של מסחר. בריאיון בלעדי ל-ice באותו יום, אמר איש העסקים כי החליט לבצע את העסקה לרכישת השליטה בקאנומד תוך 48 שעות. "הרכישה היא כסף קטן, השאלה הגדולה היא מה אני הולך לעשות עם החברה ומבחינתי היא תרכז את כל פעילות ההתחדשות העירונית שלי". את חודש ספטמבר סגרה המניה בעלייה ענקית של 124.23%, הובילה את כל המניות העולות של הבורסה ואפילו בפער גדול, וזאת בחודש של מיתון שהוביל לעליות בשיעור קל בלבד.

הזינוק החד של מניית קאנומד בספטמבר. צילום מסך
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה שיקרית
    אני 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם מטעים את הציבור, כתבה ע"פ המון טעיות, מציעה לתקן
    סגור