השוק

על מה באפט מוכן "לכתוב לך צ'ק של 25 מיליארד"?

למרות שרוב היום הוא מתעסק בעיקר במספרים ממוחשבים, וורן באפט מקפיד לבדוק כי ההשקעות שלו מייצרות דברים מוחשיים. ממה הוא סולד, ועל מה הוא מוכן לשים את כל הכסף?
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום יוטיוב/ CNBC Television)
המשקיע הידוע מנכ"ל ברקשייר האת'ווי, וורן באפט, ידוע בחסכנות שלו. כל חשבונית וחשבונית שלו מחושבת ומתועדת היטב. כבר ידוע שהוא אף פעם לא מוציא יותר מ-3.17 דולר על ארוחת בוקר או שהוא גר באותו בית שקנה ​​ב-1958 תמורת כ-31,000 דולר. אתם אולי אפילו יודעים מהסרט התיעודי עליו "להיות באפט" שהכלל מספר 1 שלו הוא: לעולם אל תפסיד כסף.
עם זאת, ל"אוקרל מאומהה" התעורר חשק עז לאחזקות באדמות חקלאיות.
באסיפת בעלי המניות של ברקשייר האת'ווי באפריל האחרון, באפט הצהיר על סלידתו ממטבעות הקריפטו בעמדה כי "הם לא מייצרים שום דבר מוחשי". הוא חזר על עמדתו ועל הרציונל מספר פעמים.

המילה שחזרה בדבריו היא "לייצר". חברו של באפט, ביל גייטס, לא רק עשיר בגלל הקמתה של מיקרוסופט, אלא בעיקר בגלל השקעה חכמה. אחד ההימורים הגדולים ביותר של גייטס לאחרונה היה קרקעות חקלאיות. הציבור החל לשים לב למונופול האדמות החקלאיות המתהווה של המיליארדר, וסלבריטאים אחרים כמו ראסל ברנד התבטאו בעניין, שזה מדאיג שלגייטס יש יותר קרקעות ממקדונלד'ס, אבל באשר להשקעות, אפשר ללמוד ממנו.
באפט מסכים. באותה אסיפת בעלי מניות לעיל, הדוגמה שנתן באפט להשקעה יצרנית, בניגוד לקריפטו, הייתה קרקע חקלאית.
"אם היית אומר לי שאתה הבעלים של כל הביטקוין בעולם ואתה מציע לי אותו תמורת 25 דולר, לא הייתי לוקח. כי מה אעשה איתו? אני אצטרך למכור לך אותו בחזרה בדרך זו או אחרת. זה לא יעשה כלום. הדירות מייצרות שכר דירה והמשקים מייצרים מזון".
 
"אבל אם אתה אומר לי שבעבור 25 מיליארד דולר אני אשלוט באחוז אחד מכל השטחים החקלאיים של ארצות הברית, אני מוכן לכתוב לך צ'ק עכשיו. זה מאוד פשוט. ואם אתה מציע לי 1% מכל בתי הדירות בארץ ואתה רוצה עוד 25 מיליארד דולר, אני אכתוב לך צ'ק נוסף."
חשיפתו של גייטס לאדמות חקלאיות תועדה היטב לאחרונה. אבל זה לא רק גייטס או באפט - אפילו בנק ההשקעות גולדמן זאקס רואה הזדמנות גדולה באדמות חקלאיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה