השוק

בנק לאומי: מחיר הנפט ימשיך לנוע סביב ה-100 דולר לחבית

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מעריך היום שלמרות החרפת היחסים בין המערב לרוסיה הרי שמחירי הנפט ימשיכו לנוע סביב ה-100 דולר לחבית בטווח הנראה לעין; בסוף השנה יגיע לסיומו תהליך השימוש במאגרי החירום של ארה"ב, מה שיכביד על היצע הנפט
ניצן כהן |  1
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, שמסקר את שוק הנפט כבר תקופה ארוכה, מעריך שבתטווח הנראה לעין, המחיר ימשיך לנוע סביב ה-100 דולר לחבית.
"תהליך שיחרור הנפט הגולמי מהרזרבה האסטרטגית של ארה"ב מתוכנן להסתיים עד לסוף השנה, והסנקציות על הנפט הרוסי הולכות ומתהדקות, ולכן הצפי המבוסס על גורמים אלו לגבי צד ההיצע אינו חיובי" אומר בפמן.
"עם זאת", הוא מוסיף, "במידה והממשל האמריקאי יגדיל את אספקת הנפט מהמאגרים האסטרטגיים, עשויה להיות לכך השפעה קצרת טווח על המחיר. הרבה יהיה תלוי בחתימה על הסכם גרעין בין המעצמות ובין איראן ובתגובה של קבוצת OPEC פלוס להסכם.
"להערכתנו, הסיכויים לעת עתה, להסכם זה נמוכים יותר מאשר לפני כמה שבועות ובכל מקרה נראה כי קבוצת OPEC פלוס עלולה לקצץ במכסות הייצור, מה שיכביד על ההיצע בשוק. מבחינת הביקוש, צפוי שמרווחי הזיקוק יישארו גבוהים יחסית, כך שמחירי התזקיקים יישארו גבוהים יחסית. להערכתנו, מחיר חבית נפט מסוג Brent ישאר סביב 100 דולר בעתיד הנראה לעין".  
באשר למחירי הגז הטבעי, אומר בפמן כי "להערכתנו, מחיר הגז הטבעי צפוי להישאר תנודתי בחודשים הקרובים, על רקע חוסר הוודאות בשוק האירופאי והחשש מפני משבר חריף לקראת סוף שנת 2022, לאחר צריכת המלאי שבמאגרים. בפרט, לאור השילוב של חורף קשה במיוחד והצורך להתמודד עם הפסקה של אספקת הגז הרוסי. מציאת ספקי גז טבעי חדשים או מציאת פתרונות חלופיים למחסור בגז טבעי הם תהליכים העשויים להביא לירידה משמעותית במחיר, אך רק בטווח הרחוק יותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פוזיציה ?
    רוברט 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי כמות ההתייחסות של לאומי למחיר הנפט, אני מבין שהם לונג במיליארדים ?!
    סגור