השוק

סוף לפקקים? זאת המכונית שתטיס אתכם לגובה

קשה לדמיין את זה אפילו, אבל המכונית המעופפת מסלובקיה קיבלה תעודת כשירות אווירית וכבר בשנה הבאה תצא לשוק מחיר שבין חצי מיליון למיליון דולר
מערכת ice | 
המכונית המעופפת (צילום צילום מסך יוטיוב)

מכונית מעופפת נשמעת כמו מדע בדיוני, אבל בקרוב נראה אותה במציאות לאחר שקיבלה אישור רשמי לטוס. המכונית מתוצרת סלובקיה, ה- AirCar, הוא רכב מטוס דו-מצבי, שעם ההמראה הופך ממטוס למכונית ספורט לאחר שהכנפיים בצדדיו מתקפלות.
 


אחרי שהשלימה בהצלחה 70 שעות טיסה, המכונית-מטוס תצא לתפוצה מסחרית כבר בשנה הקרובה. המכונית המעופפת פותחה על ידי החברה הסלובקית Klein Vision שמתכננת טיסה בין פריז ללונדון בעתיד הקרוב. כל מה שתצטרכו כדי לנהוג-להטיס אותה הוא רישיון נהיגה ותעודת טייס ספורט. 
 


כלי הרכב יכול להוביל 2 אנשים שמשקלם אינו עולה על 200 ק"ג, אבל מתוכננת בעתיד גם מכונית של ארבעה מושבים וכן מכונית דו-מנועית ואמפיבית. למכונית המעופפת יש מנוע של MBW והיא מגיעה עם מצנח בליסטי. היא צורכת דקל רגיל ושורפת ב-18 ליטרים לשעה כשהיא באוויר. אב הטיפוס הגיע לגובה של 2,500 מטר, והגיע למהירות שיוט מקסימלית של 190 ק"מ. המודל הבא אמור להיות מצויד במנוע יותר חזק ובכך יאפשר למהירות השיוט להגיע ל-300 ק"מ וטווח טיסה של 1,000 ק"מ.

אב הטיפוס של ה-AirCar ביצע למעלה מ-200 המראות ונחיתות במצב אוטומטי לחלוטין, מבלי שהטייס יצטרך לגעת בבקרות הטיסה. על פי הדיווחים, המטוס ההיברידי הרשים את רשויות התעופה האזרחית ביציבותו לאורך כל תמרוני הטיסה, שכללו פניות מאתגרות של 45 מעלות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה