השוק

כ-123 מיליון שקלים רווח נקי: רבעון של זינוק לאיסתא

תוצאות שיא לאיסתא לאור הבשלת פעילות הנדל"ן והחזרה של מגזר התיירות לפעילות. בנוסף לזינוק ברווח הנקי, הרווח התפעולי ברבעון השני של 2022 הסתכם בכ-143.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
מערכת ice | 
עליה באנרגיה ירוקה (צילום freepik edit ice)
איסתא ליינס, חברת התיירות הגדולה בישראל, דיווחה היום על תוצאות לרבעון השני של שנת 2022 – התוצאות מצביעות על ביקושים חזקים בתיירות, במלונאות ובלוגיסטיקה אשר הובילו לרווחי שיא בפעילות בחברה. הביקושים שחווה החברה בעידן הפוסט קורונה המשיכו לתוך הרבעון השני וצפויים להמשיך גם ברבעונים הבאים הכוללים בתוכם את חודשי הקיץ והחגים.
נבו גל, משנה למנכ"ל איסתא מסר כי "הדוחות הכספיים משקפים את יישום אסטרטגיית החברה על ידי העמקת ההשקעות במגזרי הלוגיסטיקה והמגורים. המגמה החיובית בתיירות ובמלונאות ממשיכה לתוך הרבעון השני של 2022 וניכרת בתפוסות מלאות בבתי המלון של החברה הן בישראל והן בחו"ל. אנחנו מזהים כי הרבעונים הבאים ימשיכו את המגמה החיובית עם ביקושים גבוהים בתקופת הקיץ והחגים. במגזר הלוגיסטיקה, אנו רואים עליה משמעותית בביקושים לשטחים המביאים גם לעלייה במחירי השכירות למ"ר וגם בשווי הקרקעות".
בתחום הנדל"ן, אסטרטגית החברה כללה התבססות של חמישה מגזרי פעילות: מלונאות בארץ ובחו"ל, יזמות למגורים, לוגיסטיקה ותעשיה, מרכזים מסחריים שכונתיים, ונדל"ן מניב. 
סיכום עיקר נתוני הדו"ח:
• הרווח הגולמי ברבעון השני של 2022 הסתכם בכ- 39.2 מיליון שקל, עליה של כ- 137% בהשוואה ל-16.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
• הרווח לפני מס ברבעון השני של 2022 הסתכם בכ-157.6 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ- 2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
• הרווח הנקי ברבעון השני של 2022 המיוחס לבעלי המניות של החברה האם הסתכם בכ- 102 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ- 3.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
• ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה, נכון ל-30.06.2022 עלה והסתכם לשיא של כ-.021 מיליארד שקל, בהשוואה לכ- 712 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה ואיתנות פיננסית, ומדווחת על יתרת מזומנים ושווי ערך מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר שהסתכמו בכ- 62.1 מיליון שקל נכון לסוף התקופה.
בתקופת הדוח זכתה החברה במכרז של רמ"י לקרקע בשטח של כ-12 אלף מ"ר ובעלות של כ- 120 מיליון שקל. בהתאם לתכנית החלה על המקרקעין, ניתן להקים עליהם שטחי מסחר ותעסוקה במספר מבנים בהיקף של כ- 100 אלף מ"ר. הפרויקט הזה מצטרף לפרויקטים נוספים של החברה ברמת אפעל הכוללים, שטחי מסחר, תעסוקה וכ- 915 יחידות דיור. במסגרת הפרויקט ייבנו 4 בניינים בני 6 קומות כל אחד ו- 4 בניינים בני 15 קומות כל אחד וכן שטחי מסחר בעיצוב ותכנון אדריכלי מתקדם.
לאחר תקופת הדוח איסתא נכסים, חברת הבת, מרחיבה את היקף השטחים הלוגיסטיים המניבים. החברה תקים מבנה בהיקף של כ- 46 אלף מ"ר בעלות כוללת של כ- 250 מיליון שקל באיזור התעשייה תימורים. מהיקף זה יושכרו כ-12,000 מ"ר ל"סמל מטבחים", המובילה בישראל את תחום מטבחי היוקרה, תמורת 52 שקל למ"ר, המשקפים תמורה שנתית בסך 7.5 מיליון שקל, לתקופה של 15 שנה, עם אופציה לתקופה נוספת של 9 שנים. כמו כן, החברה תפעל להשכרה של שטחים לוגיסטיים נוספים באיזור. פעילות המרכזים הלוגיסטיים של החברה מבוצעת בשיתוף פעולה עם היזם נדב בליל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה