השוק

ישראכרט ממשיכה ברכישת תיק ענק ממימון ישיר

ישראכרט רוכשת היום 150 מיליון שקל וזאת כחלק מרכישת תיק הלוואות של 850 מיליון שקל עליו הודיעה לפני שלושה חודשים- הכל ממימון ישיר; הנחת העבודה כי ישראכרט מטה הון לרכישת תיקי אשראי קיימים מחשש להרעה ביכולת ההחזר של הציבור
ניצן כהן |  1
רן עוז (צילום פזית עוז)
ישראכרט רוכשת היום תיק הלוואות של 150 מיליון שקל ממימון ישיר וזאת שלושה חודשים בלבד לאחר שהודיעה על רכישת תיק גדול של 850 מיליון שקל ממימון ישיר. תיק ההלוואות היום הינו חלק מרכישת תיק בסך 850 מיליון.
אם ננסה לנתח את המהלך של ישראכרט הרי כדאי להכניס את הרכישה לפרופורציות. תיק האשראי הכולל של ישראכרט לאנשים פרטיים עומד, נכון לתום הרבעון השני של השנה על כ-4.3 מיליארד שקל. ולכן ניתן לראות את הרכישות של תיקי אשראי קיימים מחברות אחרות בשני אופנים: מחד, מדובר ברכישה שמרתקת הון לישראכרט ולכן היא תפחית את האשראי הכולל שהיא מעמידה לטובת הציבור.

מאידך, היכולת של ישראכרט להעמיד מימון ללקוחותיה היא כמעט אינסופית ולכן נכון יהיה לרתק חלק מהיכולת הזו לטובת תיקים קיימים שעברו כבר חיתום ונמצאים בתפעול של חברה אחרת - כחלק מניהול ההון של החברה.
אחרי שניתחנו ולו בקליפת אגוז את ההתלבטות של ישראכרט כשהיא רוכשת תיקי אשי קיימים כדאי שנשים לב לזה שמימון ישיר נחשבת לנותנת אשראי משמעותית בתחום מימון כלי הרכב. האשראי הזה מאופיין בריבית יחסית גבוהה (ובדרך כלל צמודה) ונושא בטוחה של רכב, הרבה יותר טוב מלהעמיד "סתם" אשראי צרכני שאמנם נושא ריבית גבוהה אך אינו נושא בטוחות.
כך או אחרת, בשוק ההון אומרים היום כי ניתן להניח שישרכארט חוששת מפגיעה ביכולת ההחזר של הציבור הרחב בגלל שורה של נתונים מקרו כלכליים ידועים: תוואי ריבית עולה ואינפלציה עולה וכן הלאה ולכן היא נערכת לימים בהם היא תיאלץ (כמו כל התעשייה) להקשיח את החיתום שלה ולכן היא מעדיפה לרכוש תיקים קיימים כדי להבטיח תשואה סבירה על התיק (או לפחות ריצפת תשואה) לחלק מההון שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ייצוגית
    מושון 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריכים הרבה כסף לממן את התביעה הייצוגית
    סגור