השוק

חוזרים למלחמה הקרה - בריטניה נגמלה לחלוטין מהאנרגיה הרוסית

הממלכה המאוחדת לא צרכה גז או נפט רוסי במהלך חודש יוני - בפעם הראשונה בתולדותיה. בזאת מקדימה בריטניה את היעד שהציבה לעצמה להיגמל מהאנרגיה הרוסית עד סוף השנה
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום יוטיוב/ The Sun, CNN)
הרשויות בבריטניה הודיעו היום (רביעי) שבמהלך חודש יוני המדינה לא ייבאה גז או נפט רוסי כלל - בפעם הראשונה בתולדותיה. המדינה מקדימה את היעד שהציבה לעצמה לחדול מייבוא אנרגיה רוסית עד סוף השנה כתגובה למלחמה באוקראינה. 
לפי סוכנות האנרגיה הבינלאומית, בשנת 2021 הגז הרוסי היה אחראי ל-4% מצריכת הגז במדינה והנפט הרוסי על כ-9% מסך כל הנפט שנצרך. נתונים אלה מעידים על העצמאות היחסית של בריטניה ומסבירים כיצד הצליחה לחדול מלייבא אנרגיה רוסית כה מוקדם. באיחוד האירופי לשם ההשוואה, 40% מהגז הטבעי בו נעשה שימוש מגיע ישירות מרוסיה. 
 
התלות בגז ובנפט הרוסיים בתחומי האיחוד האירופי הפכה למשמעותית יותר בשנים האחרונות, בעיקר בשל הנסיון להחליף את האנרגיה שמקורה בפחם, מקור אנרגיה מזהם במיוחד. הגז הטבעי נחשב לידידותי יותר לסביבה והשימוש בו הפך נרחב יותר באירופה, שנהנית מסמיכות ליצואנית הגז הגדולה בעולם - רוסיה - וממערכת הובלת גז הפרוסה על פני היבשת. המלחמה באוקראינה גרמה למשבר אנרגיה חריף, משבר המורגש יותר מכל במדינות אירופה, ולקרע בין מדינות באיחוד שחלקן מבקשות להתנתק מהגז הרוסי כדי שלא לממן את מכונת המלחמה של פוטין, בעוד מדינות אחרות, כמו הונגריה, טוענות שלא יוכלו להחליף את הגז והנפט הרוסיים ושחרם ייבוא יגרום לקריסת הכלכלה במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה