כסף וצרכנות

האיחוד האירופי במענק חסר תקדים לפלסטינים

האיחוד האירופי במענק סיוע הומניטרי לפלסטינים: 25 מיליון יורו. על פי הודעתם: "הסיוע הכספי יאפשר למשפחות פלסטיניות נעדרות גישה למזון ולשירותים בסיסיים לרכוש מוצרים ולספק את צרכיהן הבסיסיים בכבוד"

מערכת ice | 
האיחוד האירופי (צילום iStock)
האיחוד האירופי פרסם הודעה מטעם הארגון בו הוא מודיע על מתן סיוע הומניטרי בסך 25 מיליון יורו לרשות הפלסטינית, כך על פי מקור ראשון. בהודעה נכתב כי "הכסף יועבר כדי לענות על הצרכים הבסיסיים של הפלסטינים בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברצועת עזה".
עוד נכתב "המימון שהוכרז יתמקד במתן סיוע בריאותי כולל טיפול פסיכולוגי ועזרה בטראומות של נפגעי האלימות המתמשכת וההשלכות של המצור על עזה. כמו גם השפעת מגפת הקורונה. יותר משני מיליון ילדים, נשים וגברים פלסטינים חיים בשטחים הכבושים וברצועת עזה. הם זקוקים לסיוע הומניטארי".
בנוסף, באיחוד האירופי ציינו כי המימון יתמקד בשיפור הגישה והזמינות לחינוך עבור תלמידים פלסטינים כדי להבטיח להם את הזכות להשכלה.
 
המצב ההומניטרי בעזה כולל אי ביטחון כלכלי ומשבר פיננסי עם אחוזי אבטלה גבוהים תחת הנהגת הרשות הפלסטינית וחמאס. כל אלה הובילו גם למחסור בביטחון התזונתי של רבים מהאזרחים. לדברי האיחוד: "הסיוע הכספי יאפשר למשפחות פלסטיניות נעדרות גישה למזון ולשירותים בסיסיים  לרכוש מוצרים ולספק את צרכיהן הבסיסיים בכבוד". 
יאנז לנרצ'יץ, הנציב האירופאי האחראי לניהול משברים, אמר כי האיחוד האירופי ממשיך לתמוך ולהפגין סולידריות עם העם הפלסטיני והמימון ההומניטרי עליו הוכרז וכן תומך במשפחות פלסטיניות באספקת סיוע ושירותים.
לדבריו: "העלייה במחירי המזון הבינלאומית כתוצאה מהמלחמה הרוסית באוקראינה מחייבת סיוע דחוף. בנוסף אנו מתעקשים לפעול לכיבוד מלא של המשפט ההומניטרי הבינלאומי ומגנים פינוי של פלסטינים והריסת בתים, בתי ספר ותשתיות בסיסיות על ידי ישראל. זה חייב להיפסק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה