השוק

הנפט הסעודי מתפוצץ: זינוק הזוי של 90% ברווחים

ענקית הנפט הסעודית נהנית במיוחד מהעלייה בביקוש לנפט, והקופון נגזר ישירות ע"י הממלכה. בכמה עקפו את תחזיות האנליסטים?
מערכת ice | 
הנפט מזנק (צילום pixabay)
ענקית הנפט הסעודית ארמקו דיווחה ביום ראשון על עלייה מדהימה של 90% ברווח הנקי ברבעון השני ותוצאות שיא של חצי שנה, שכן מחירי הנפט הגבוהים ממשיכים להוביל לתנודות רוח היסטוריות עבור "ביג אויל".
ארמקו אמרה שתנאי שוק חזקים סייעו לדחוף את הרווח הנקי שלה ברבעון השני ל-48.4 מיליארד דולר, לעומת 25.5 מיליארד דולר בשנה הקודמת. התוצאה ניצחה בקלות את הערכות האנליסטים של 46.2 מיליארד דולר.
"תוצאות השיא שלנו ברבעון השני משקפות ביקוש הולך וגובר למוצרים שלנו - במיוחד כיצרנית בעלות נמוכה עם אחת מעוצמות הפחמן הנמוכות ביותר בתעשייה", אמר נשיא ומנכ"ל Aramco, אמין נאסר.

ארמקו מסרה כי הרווח הנקי של חצי שנה זינק ל-87.9 מיליארד דולר, ועקף בקלות על חברות הנפט הגדולות ברשימה, כולל אקסוןמוביל, שברון ו-BP וחברות "ביג אויל" אחרות, שכולן נהנות מתנופת מחירי הסחורות.
מחירי הנפט זינקו מעל ל-130 דולר לחבית מוקדם יותר השנה, כאשר משבר האנרגיה העולמי, שהחמיר בשל שיבושי אספקה ​​שנבעו מהפלישה של רוסיה לאוקראינה, הרעיד את השווקים העולמיים ותרם לאינפלציה גבוהה של עשרות שנים.
"בעוד שתנודתיות השוק העולמי וחוסר הוודאות הכלכלית נותרו, אירועים במהלך המחצית הראשונה של השנה תומכים בתפיסה שלנו שהשקעה מתמשכת בתעשייה שלנו היא חיונית - הן כדי להבטיח שהשווקים יישארו מצוידים היטב והן כדי להקל על מעבר אנרגיה מסודר", הוסיף נאצר.
 
ארמקו אמרה כי היא צופה שההתאוששות שלאחר המגפה בביקוש לנפט תימשך בשאר העשור, למרות מה שהיא כינתה "לחצים כלכליים כלפי מטה על תחזיות גלובליות קצרות טווח".
תוצאות הפיצוץ הן גם נקודת רוח גדולה עבור ממשלת ערב הסעודית, המסתמכת במידה רבה על הדיבידנד של ארמקו למימון הוצאות הממשלה. הממלכה דיווחה על עודף תקציבי של 21 מיליארד דולר ברבעון השני.
ארמקו הודיעה כי תשמור על תשלום הדיבידנד של 18.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי, מכוסה על ידי גידול של 53% בתזרים המזומנים החופשי ל-34.6 מיליארד דולר.
 
רווחים גדולים
ארמקו מנצלת את הרווחים הגדולים שלה כדי להשקיע ביכולות הייצור שלה הן בפחמימנים והן באנרגיה מתחדשת, תוך פירעון חובות.
"אנחנו מקדמים את תוכנית ההון הגדולה בהיסטוריה שלנו, והגישה שלנו היא להשקיע באנרגיה האמינה ובפטרוכימיה שהעולם צריך, תוך פיתוח פתרונות בעלי פחמן נמוך יותר שיכולים לתרום למעבר אנרגיה רחב יותר", אמרה החברה.
ערב הסעודית, לצד מקבילותיה ל-OPEC+, הייתה תחת לחץ גובר להגביר את תפוקת הנפט כדי להקל על המחירים הגבוהים. בכירי החברה אמרו כי יכולת ייצור פנויה מוגבלת גלובלית היא דאגה גדולה לתחזית התמחור העולמית.
ארמקו אמרה שהיא השיגה ייצור פחמימנים כולל של 13.6 מיליון חביות שוות נפט ליום ברבעון השני, ופועלת להגביר את הקיבולת מ-12 מיליון חביות נפט ביום ל-13 מיליון חביות נפט ליום עד 2027.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה