השוק

"פיפא" מוכר כמו לחמניות חמות, היתר קצת פחות

חברת המשחקים האמריקאית EA הדהימה את האנליסטים כאשר מצד אחד עקפה באופן משמעותי את התחזיות שלהם, ומצד שני סירבה להתבשם מכך והותירה את התחזיות להמשך השנה נמוכות יחסית
יאיר מור | 
electronic arts (צילום ויקיפדיה)
ענקית המשחקים אלקטרוניק ארטס אכזבה הלילה את המשקיעים, כאשר הציגה דו"ח אופטימי יחסית, אך כנראה לא מספיק אופטימי.
ברבעון הראשון של שנת הכפסים 2023 בשיטה לפיה היא מונה שנים פיסקליות, הכניסה EA 1.77 מיליארד דולר – זינוק של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והרבה מעל הציפיות בשוק להכנסות בסך 1.26 מיליארד דולר בלבד. החברה אמרה כי לנתון הזה אחראים בעיקר שני משחקים: פיפא 22, המהדורה האחת לפני אחרונה של משחק הכדורגל המוביל (שהחל ממהדורת 2024 ייקרא EA Sports FC), שנמכרת היטב גם למחשבים וקונסולות וגם למכשירים ניידים, ופורמולה 1, שיצא רק ביום האחרון של הרבעון, אך המכירות שלו מראש עברו משמעותית את הציפיות.
הרווח הנקי עמד על 311 מיליון דולר – גם זה הרבה מעבר לציפיות, שעמדו על 101.6 מיליון דולר בלבד, וכמעט 50% יותר מלפני שנה, אז הרוויחה החברה 204 מיליון דולר.
למרות כל זה, החברה הותירה את תחזיותיה השנתיות בעינן: הכנסות של 1.85-1.90 מיליארד דולר ורווח נקי של 220-242 מיליון דולר. תחזיות האנליסטים דיברו על 1.84 מיליארד דולר הכנסות ו-402.7 מיליון דולר רווח, וזה היה לפני חשיפת התוצאות המדהימות לרבעון החולף. הללו הובילו לציפייה להעלאת התחזיות – אך החברה בחרה למעשה לרמוז כי היא מצפה לירידה משמעותית בהוצאות על משחקים ברבעונים הקרובים, בהתאם לתחזיות חברות המחקר.
אולי בשל חוסר ההתלהבות שהביעה החברה לנסות לנפץ שיאים בתקופת חוסר ודאות למרות ההוכחה שהיא מסוגלת לעשות זאת, הביעו בה המשקיעים אמון והמניה נותרת יציבה למדי: ביום המסחר אתמול היא ירדה באחוז וחצי, ולאחר הצגת הדו"ח עלתה באחוז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה