השוק

המתחרה הנצחית של אינטל ניצחה אותה – והבהילה את המשקיעים

דו"ח הרבעון השני של AMD הציג ביצועים טובים לאין שיעור מאלה של אינטל, ושווי השוק שלה עומד כעת על כ-8% יותר – אך התחזית שלה לעתיד הקרוב הכניס את המשקיעים לפאניקה
יאיר מור |  2
ליסה סו, מנכ"לית AMD (צילום pixabay, shutterstock, linkedin)
ענקית השבבים האמריקאית AMD הציגה אמש (שלישי) את דו"ח הרבעון השני של שנת 2022, ולמרות שהוא היה טוב מהמצופה, הוא גרם למניית החברה לצנוח.
נתחיל בחדשות הטובות: החברה התגאתה בצמיחה בכל השווקים בהם היא פעילה. בשוק המחשבים, המהווה את נתח הארי מהכנסותיה, היא רשמה גידול של 25% ל-2.2 מיליארד דולר; במעבדים ושבבים גרפיים לקונסולות (למשל, פלייסטיישן 5 ואקס-בוקס סדרות X ו-S מבוססות כולן על שבבים שלה) נרשם גידול של 32% ל-1.7 מיליארד דולר, ובשבבים לשרתים אירע זינוק חד בשיעור של 83% ל-1.5 מיליארד דולר.
סך ההכנסות הגיע ל-6.55 מיליארד דולר – מעט מעל תחזיות האנליסטים ל-6.53 מיליארד; והרווח למניה היה 1.05 דולר לעומת צפי ממוצע ל-1.03 דולר.
מדובר בדו"ח חיובי בהרבה מזה של אינטל, שהציגה בשבוע שעבר את אחד הדו"חות הגרועים שלה מאז ומעולם, וגם אחד הגרועים בתעשיית הטכנולוגיה ברבעון הזה. מעניין לציין כי לאחרונה עקפה AMD את אינטל בשווי השוק הכולל – הישג ענק למנכ"לית, דוקטור ליסה סו. מבדיקת ice עולה כי לפני מינויה של סו למנכ"לית AMD בתחילת אוקטובר 2014 עמד שווי החברה על 2.1 מיליארד דולר, לעומת  156.4 מיליארד לאינטל – הפרש של פי 74.4, או 74,400% יותר. כעת עומד שווי השוק של AMD על 160 מיליארד דולר לעומת 147 מיליארד לאינטל – כלומר, אינטל שווה 8% פחות מהמתחרה ה"קטנה", בעוד AMD הכפילה את שוויה פי 76.
הנקודה השלילית בדו"ח, שגרמה למשקיעים להגיב בפאניקה, היתה התחזית לרבעון הבא ולשנה כולה: לדברי סו, "נקטנו בתחזית שמרנית יותר לעסקי (מכירת שבבי) המחשבים – אז אם לפני רבעון היינו חושבים שעסקי המחשבים יירדו במה שקראנו לו 'שיעור חד-ספרתי גבוה', הצפי הנוכחי שלנו לעסקי המחשבים הוא ירידה אמצע טווח העשרה". כלומר, החברה מזהירה מפני ירידה בשיעור של כ-15% - ירידה חדה בהרבה מזו שצופה המתחרה המרכזית, שצפתה בדו"ח שלה ירידה של 10%, ואפילו מחברת המחקר גרטנר, שצופה ירידה בשיעור של 13% במכירות המחשבים ו-5.4% בלבד במכירות השבבים למחשבים.
ציפיות החברה לרבעון הקרוב עומדות כעת על 6.7 מיליארד דולר הכנסות לעומת תחזיות אנליסטים ל-6.8 מיליארד. לכן, למרות שתחזיותיה לשנה כולה נשארו עלייה של 60% בכלל המכירות, עם סך של 26.26.6 מיליארד דולר, המניה, שסיימה את יום המסחר בעלייה של 2.6%, צנחה בשעות המסחר המאוחר ב-7%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ל AMD יש מעבדים יותר חזקים וזולים (ל"ת)
    אחד מהעם 08/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לדר' ליסה סו מנכלית משכמה ומעלה
    דיויד 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קראה נכון את המפה וידעה לנצל את ההזדמנויות שנפתחו בדיוק בתזמון המושלם כשאי טל לא הצליחה להתקדם עם טכנולוגית הייצור שלה
    סגור