השוק
ספוטיפיי הפתיעה את עצמה – והמניה זינקה בחדות
אפליקציית האודיו הציגה דו"ח שבו ניפצה כמעט את כל הציפיות, עם עליות חדות במספרי המנויים ובהכנסות גם ממנויים משלמים וגם מהפרסומות שמושמעות למנויי חינם
שירות הסטרימינג הגדול בעולם הצליח להפתיע היום את המשקיעים, ונראה שאפילו את עצמו, עם דו"ח מצוין שהוביל את המניה לקפיצה משמעותית.
החברה הצליחה לעקוף כמעט את כל התחזיות בדו"ח הרבעון השני שלה: מספר המשתמשים הפעילים זינק ב-19% בשנה ל-433 מיליון, הגידול החד בתולדותיה ו-5 מיליון מעל התחזיות; מספר המשתמשים המשלמים צמח ב-14% ל-188 מיליון, תוספת של 6 מיליון ומיליון יותר מהתחזיות; ההכנסות ממנויי הפרימיום עלו ב-22% ל-2.5 מיליארד אירו; אך הנתון המרשים ביותר היה הזינוק במנויים החינמיים, שצמחו ב-22% ל-256 מיליון וההכנסות מפרסום נסקו ב-31% ל-360 מיליון אירו, שהיוו 13% מכלל הכנסות החברה. כל זה למרות איבוד של 600,000 מנויים ברוסיה, שם סגרה החברה את פעילותה באפריל.
הכנסות החברה עמדו על 2.86 מיליון אירו – מעט מעל התחזיות; ההפסד התפעולי 194 מיליון אירו לעומת צפי ל-197 מיליון; בשורה התחתונה היא הפסידה 125 מיליון אירו, וההפסד למניה היה גדול מהמתוכנן – אך נראה שאת המשקיעים זה לא מרתיע: מניית החברה, שאיבדה מתחילת השנה יותר מ-57% משוויה, ואתמול סיימה את המסחר בנאסד"ק בירידה נוספת של 5.8%, זינקה לאחר פרסום הדו"ח היום בשיעור שנע בין מחיקה של ההפסד מאתמול ל-10%, שאף מעלים את שוויה גבוה יותר מכפי שהתחילה את יום המסחר הקודם.
עוד ב-
לרבעון השלישי צופה החברה להגיע ל-450 מיליון משתמשים פעילים, 194 מיליון מנויי פרימיום, רווח ממוצע של 3 אירו למנוי והפסד תפעולי בגובה 218 מיליון אירו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה