השוק

הבנק האירופי העלה את הריבית ב-0.5%: חשש כבד ממיתון

הבנק המרכזי של אירופה העלה את הריבית ב-0.5%. מדובר בהעלאה הראשונה מזה 11 שנה באירופה והחדה ביותר מאז שנת 2000. מגמת ההעלאה צפויה להוביל להאטה בצמיחה הכלכלית ברחבי העולם, ובשווקים מאותתים על חששות כבדים ממיתון
מערכת ice | 
הבורסות האירופיות בנפילה
הבנק המרכזי של אירופה העלה היום (חמישי) את הריבית ב-0.5%. מדובר בהעלאה הראשונה מזה 11 שנה באירופה והחדה ביותר מאז שנת 2000. העלאת הריבית מגיעה על רקע החרפת האינפלציה ביבשת וברחבי העולם.
בפרסום של הבנק נכתב: "לקחנו את הצעד הדרוש כדי להבטיח שהאינפלציה תחזור לרמה של 2% בטווח הזמן הבינוני. המועצה המנהלת הגיעה להחלטה שיש לעשות צעד ראשוני חד יותר בדרך לנורמליזציה של הריבית ממה שנקבע בפגישה הקודמת. זאת, לנוכח חוות הדעת המעודכנת של המועצה לגבי סיכוני האינפלציה".
על רקע העלאת הריבית, היורו זינק היום ב-0.9%, לרמה של 1.02 דולר ליורו. העלייה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הגיעו המטבע האירופי והאמריקאי לשוויון, זאת לראשונה מזה 20 שנה. הריבית העולה הופכת את האשראי ליקר יותר ומובילה לירידה במחירי המניות והאג"ח. מגמת ההעלאה צפויה להוביל להאטה בצמיחה הכלכלית ברחבי העולם, ובשווקים מאותתים על חששות כבדים ממיתון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה