השוק

אפל יצאה בהודעה דרמטית – והפילה את וול-סטריט

המדדים המרכזיים בוול-סטריט ירדו אתמול בקרוב לאחוז לאחר שנחשף כי אפל מצטרפת לשורת חברות שנוקטות בצעדים להתמודדות עם המשבר הכלכלי ומתכוונת להאט העסקה של עובדים חדשים. מניית אפל צנחה ב-2%, ואילו אס אנד פי 500 ונאסד"ק ירדו ביותר מ-0.8%

יאיר מור |  1
טים קוק, מנכ"ל אפל
המדדים המרכזיים בוול-סטריט סיימו את יום המסחר הראשון של השבוע בירידות, לאחר חשיפה בבלומברג שגרמה לחידוש והגברת החששות בשוק. לפי סוכנות הידיעות הכלכלית, אפל, שכיום עובדים בה לפחות 154,000 עובדים, מתכננת להאט או לעצור את העסקת העובדים החדשים בחלק מחטיבותיה בשנה הקרובה, בשל החשש מהמשבר הכלכלי.
המקורות ששוחחו על כתב הטכנולוגיה של בלומברג, מארק גורמן, הדגישו כי לא מדובר בעצירה מוחלטת של ההעסקה בכל המחלקות, אלא רק בחלקן, והוסיפו כי החברה עדיין מתכננת להשיק בשנה הבאה סדרה ארוכה מאוד של מוצרים חדשים – ובמרכזם משקפי המציאות המעורבת שלה, שצפויים להיות המוצר החדש לחלוטין (כלומר דור ראשון של מוצר שלא היה קיים אצלה בעבר) הראשון שלה מזה 6 שנים.
ייתכן שהחשש נובע מנתונים שפרסמה אתמול (שני) חברת המחקר Canalys, לפיהם מכירות הסמארטפונים – הקטגוריה הרווחית ביותר של מוצרי אפל, בזכות הפופולאריות הרבה של מכשירי אייפון – צנחו ברבעון השני של השנה ב-9%. מספר היחידות שנמכרו ברבעון הזה היה הנמוך ביותר מאז תחילת סגרי הקורונה במערב, והשינוי לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן היה השני בשליליותו (ברבעון הקודם היחס מול הרבעון המקביל היה צניחה של 11%). מתוך זה החזיקה אפל נתח שוק מכובד בהחלט של 17% - אך במגמה כללית של ירידה, גם נתח שוק גבוה אינו ערובה להתחמקות ממשבר.
הדיווח גרם למניית אפל, שהחלה את יום המסחר בעלייה קלה, לעבור תוך דקות לצניחה של יותר מ-2%, שבה סיימה את היום – אך כפי שקורה כאשר מניה של חברה מרכזית, ובמיוחד כשמדובר בחברה הגדולה במערב, צונחת, היא "גררה" איתה גם מתחרות ואת השוק כולו: מניות מיקרוסופט וגוגל החלו לרדת מייד לאחר מניית אפל וסיימו את היום עם איבוד של 0.96% ו-2.53%, בהתאמה, והמדדים המרכזיים בבורסות וול סטריט, שהחלו את היום בירידות קלות מאוד, עברו לירידות מעט יותר משמעותיות וסיימו את היום כאשר מדד S&P 500 מאבד 0.84%, מדד נאסד"ק מאבד 0.81% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.69%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלון מסק היה הראשון להתריע
    ירון בן נון 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כחודש .אלון מסק התבתה שהוא שוקל לפטר 10% מעובדיו ..וביידן המומיה הקושלת היתבדח ..והציע לאלון לנסונ באחת החלליות לחלל. והיום זאת אפל.
    סגור