דיגיטל וטק

אפל לקראת מהלך ענק: "ישנה את השוק"

האדם שחזה כמעט כל מהלך של אפל בעשור האחרון מעריך כי בתחילת השנה הבאה היא תציג מוצר חדש, שצפוי להאיץ מאוד את אחד השווקים המדשדשים של השנים האחרונות
יאיר מור |  7
אפל (צילום pixabay)
חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם צפויה להשיק, או לפחות להציג, בתחילת השנה הבאה את משקפי המציאות הרבודה והמדומה שלה, כך טוען בסוף השבוע מינְג-צ'י קוֹ, אחד האנליסטים הבכירים בעולם והאיש שחזה נכונה כמעט כל מהלך של אפל בעשור האחרון. ובאופן חריג להדהים, את התחזית הזו הוא אף לא מפרסם באופן סודי לחברות בתחום הטכנולוגיה בלבד, אלא בפוסט באתר Medium (פלטפורמת בלוגינג שנועדה במקור לשמש מעין שירות נלווה לטוויטר שמאפשר לשתף ברשת המיקרו-בלוגינג מאמרים ארוכים).
קו כותב על משקפי המציאות המדומה והרבודה של אפל כי "סביר שיוכרזו בינואר 2023". זאת לאחר שבחודשים האחרונים הופצו שמועות סותרות לגבי מועדי הכרזה והשקה מתוכננים שנעו בין אירוע המפתחים של אפל בתחילת החודש הנוכחי לסוף השנה הבאה, יחד עם אייפון 15.
הוא מוסיף כי "אפל היא (גורם) שישנה את המשחק בתעשיית המשקפיים", וכי "(משקפי) מציאות רבודה או מעורבת (של) אפל, שיתמכו ביכולת לראות דרכם (כלומר את העולם האמתי), יכולים גם הם להציע חוויה היקפית מצוינת. לכן, השקת (משקפי) מציאות רבודה/מעורבת תאיץ עוד יותר את הדרישה לבידור משחקים;מולטימדיה היקפי". זאת בנוסף לתחזית שלו כי כל החברות הקיימות בתחום – הכוללות את Oculus של מטא (לשעבר פייסבוק); סוני עם משקפי ה-PS VR לקונסולת הפלייסטיישן; משקפי המציאות הרבודה של מיקרוסופט; Valve, המפעילה את חנות המשחקים Steam ועובדת כרגע על משקפיים משלה (בנוסף לאפשרות לשחק משחקים מ-Steam על כל משקפיים המתחברים למחשב); והיצרניות האסייתיות Pico הסינית ו-HTC הטייוואנית.
עם זאת, קו מציין כי שינוי המשחק יהיה כפול: מצד אחד, כניסתה של אפל לתחום תאיץ את מכירות המשקפיים וכמות המשחקים שיפותחו עבור משקפיים כאלה; אך מצד שני, הדבר עלול ליצור חיכוכים בינה לבין ספקיות שלה שמולם היא תתחרה כעת בתחום, כגון סוני, המספקת את חיישני הצילום למכשירי אפל.
במקביל, מעריך קו שלמרות הקיצוץ שעורכת מטא בימים אלה בחטיבת פיתוח המשקפיים שלה, המכירות שלה, כמו גם של כל המתחרות, יעלו בשנה הקרובה. כך, לדוגמא, הוא מאמין שמכירות משקפי Pico הסינית יגיעו השנה לבין מיליון למיליון וחצי יחידות, וכי במחצית השנייה של השנה הנוכחית תימכורנה כל החברות יחדיו במיליון וחצי יחידות.
"לאחר שאפל תשיק קסדת מציאות רבודה/מעורבת, אני חושב שהמתחרות העולמיות של אפל יתחרו בחיקוי שלה, מה שיוביל את תעשיית חומרת הקסדות לשלב הבא של גידול מהיר ויועיל לסביבת השירותים והתוכן", הוא מסכם, ומציין כי הדבר ישפיע על מניות כל החברות המעורבות גם בפיתוח קסדות, גם בפיתוח משחקים וגם בתיווך ומכירה של הפריטים הללו, בשנתיים-שלוש הקרובות.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אפל = בועה (ל"ת)
    עוד חירטוט 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אם אפל בועה אתה אי.דיוט (ל"ת)
    לירון 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    משקפיים עם זגוגיות. חדשנות מדהימה! (ל"ת)
    יניב 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    "מהלך ענק" מי כותב את הכותרות שלכם?? (ל"ת)
    בודק 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    הם יעשו הכל כדי שלא נחייה במציאות אלא זו שלהם (ל"ת)
    יובל 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    לא יצליח.
    מנטה 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה מוצר שנחמד לשבוע ואז שוכב על השידה, מציאות רבודה היא משעממת.
    סגור
  • 1.
    בוקר טוב אייס.... זה כבר פורסם לפני חודשיים .... (ל"ת)
    זד 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור