השוק

דו"ח כאל: הקורונה נגמרה, הישראלים "חוגגים" על האשראי

ברבעון הראשון של 2022 ראתה חברת האשראי עליות חדות בכל מדדי הפעילות בכרטיסי אשראי, כולל גיהוצי כרטיסים בחו"ל בשיעור גבוה יותר מאשר לפני המגפה
יאיר מור | 
כרטיס אשראי (צילום pixabay)
כאל פרסמה הבוקר את דו"ח הרבעון הראשון שלה, בסימן חזרה לשגרה בתום מגפת הקורונה, שהזניקה אותה כמעט בכל המדדים.
מתחילת ינואר ועד סוף מרץ רשמה החברה הכנסות בגובה 554 מיליון שקל – עלייה של 24% לעומת 447 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2021; הרווח הנקי שלה זינק ב-33%, מ-50 מיליון שקל לפני שנה ל-80 מיליון השנה; והרווח המדולל למניה עמד על 72.9 שקל.
תיק האשראי של החברה גדל במהלך הרבעון ב-24% ל-7.2 מיליארד שקל, והאשראי הצרכני עלה ב-23%. החברה ציינה כי נרשמו זינוקים של 21% במחזור העסקאות (34.6 מיליארד שקל לעומת 28.7 מיליארד שקל) ועלייה משמעותית במחזור העסקאות בחו"ל, למרות שפתיחת השמיים באופן רשמי אירעה רק בסוף הרבעון. גם מדד התשואה להון הראה שיפור, עם נתון של 14.3% לעומת 12.9% לפני שנה.
מצבת הכרטיסים של החברה עלתה ב-8.4%, מ-3.7 מיליון ל-4.1 מיליון, כאשר מספר הכרטיסים הפעילים ברבעון עלה ב-6.8%, מ-3 מיליון ל-3.2 מיליון.
עם זאת, מאזן החברה התכווץ ב-13% מ-19.4 מיליארד ל-16.9 מיליארד.
החברה הדגישה בדו"ח כי היא נמצאת כרגע במצב מעולה מבחינתה, עם מנועי צמיחה רבים: לאחרונה היא השיקה פלטפורמת תשלומים ואשראי חדשה, חתמה על הסכם שת"פ עם אלקטרה וביט להקמת מועדון צרכנים משותף, הסכם שת"פ עם פייבוקס להנפקת כרטיסי אשראי וירטואליים, הסכם שת"פ עם פז להצעת הלוואות דרך אפליקציית Yellow והסכם למכירת בית כאל בגבעתיים תמורת סכום של 336 מיליון שקל.
מנכ"ל החברה, לוי הלוי, הצהיר כי "כאל ממשיכה להציג ביצועים חזקים, הבאים לידי ביטוי בשורת הרווח ובכל הפרמטרים העסקיים. החזרה ההדרגתית לשגרה אחרי מגפת הקורונה הביאה לשינוי בסביבת המאקרו, עם עלייה בצריכה הפרטית הבאה לידי ביטוי בגידול משמעותי במחזורי העסקאות וגידול בביקוש לאשראי. בנוסף, למרות שהסרת מגבלות התעופה ופתיחת השמיים היו רק בחלקו השני של הרבעון, ראינו צמיחה מהירה המחזורי חו"ל גם ביחס לרבעון ראשון של 2019, טרום הקורונה".
לאור הנתונים, לפני שבוע אושר דיבידנד של 340 מיליון שקל לבעלי המניות, שכבר שולם לקראת סוף השבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה