השוק

תדמיר שיאון בהשקעה של 25 מיליון שקל

הסכם שיתוף פעולה בין קבוצת תדמיר שיאון אנרגיה לבין קיבוץ אילות במיזם להקמת מערכות סולאריות בהשקעה משותפת של 25 מיליון שקל. מנכ"ל קבוצת תדמיר שיאון: "נתייצב בחזית תחום האנרגיה המתחדשת בישראל"

מערכת ice | 
חווה סולארית (צילום יחצ)
קבוצת "תדמיר שיאון אנרגיה" חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם קיבוץ אילות להקמת מערכות סולאריות ומתקני אגירה וטעינה בהשקעה משותפת של כ-25 מיליון שקלים.
במסגרת ההסכם שעתיד לקום כבר בינואר 2023, תוקם מערכת לאגירת אנרגיה שתשרת את צרכני החשמל השונים בקיבוץ. מערכת האגירה תוטען מתוך הייצור השוטף של מערכת מונה נטו גדולה הפועלת בקיבוץ.
האגירה תאפשר את הגדלת הייצור של החשמל הירוק ממערכת המונה נטו והמערכות התעריפיות שנוספו אליה, ותיצור חיסכון כספי משמעותי לשותפות ולקיבוץ.
מטרת השותפות להגיע לעצמאות אנרגטית של הקיבוץ בשעות הפסגה, שהן שעות הערב לאורך חודשי הקיץ והחורף, שבהן צפוי החשמל להיות יקר משמעותית מתעריפי החשמל הקיימים היום.
מתקן האגירה יאפשר את הגדלת ייצור החשמל הסולארי וגם חיסכון כספי משמעותי לקיבוץ בעלויות החשמל שמשלם הקיבוץ. בהתאם לכיוון "הירוק" אליו צועדת השותפות יחד עם קיבוץ אילות ייבנו מערכות תעריפיות נוספות למערכות הקיימות.
 
אורי גנני, מנכ"ל ושותף-מייסד קבוצת תדמיר שיאון אנרגיה: "גם באילות בדומה לקיבוצים נוספים נצעד ביחד קדימה ונתייצב בחזית תחום האנרגיה המתחדשת בישראל. התהליך יאפשר לשותפות ולקיבוץ לייצר מקורות הכנסה לטווח ארוך, לחסוך כסף לשדרג תשתיות ולשפר את איכות חיי התושבים".
עוד אמר כי "הקמת השותפות היא החלטה אסטרטגית של קיבוץ אילות, אנחנו גאים להיות חלק ממנה ולהיות חלק מהשותפות הזו ומאמינים בה מאוד. זו שותפות שבה שני הצדדים מרוויחים, מכל הבחינות, וכך יהיה"
לדברי אלעד בן דרור מנהל נכסים ותשתיות קיבוץ אילות: "באזורנו החם ושטוף השמש שיתוף הפעולה עם קבוצת תדמיר שיאון הוא חלק משמעותי מהתוכנית האסטרטגית של הקיבוץ. התהליך יסייע  לשיפור תשתיות ומבני הקיבוץ ויתרום לשיפור איכות חיי התושבים. באמצעות שיתוף הפעולה, הקיבוץ יוכל להגדיל את צריכת החשמל ויהפוך עם הזמן לעצמאי אנרגטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה