השוק

מטריסלף הצליחה להדפיס דיו ביולוגי להשתלת רקמות; המניה זינקה

מטריסלף מפתחת יכולת הדפת דיו ביולוגי שמשמש להשתלת רקמות; ההצלחה של החברה בהדפסה היא קפיצת דרך משמעותית בפיתוח המוצר של החברה; המניה עלתה ביותר מ-6%
ניצן כהן | 
אסף טוקר (צילום מטריסלף)
חברת הביומד מטריסלף הצליחה לראשונה להדפיס מבנה תלת מימדי (Three Dimensional - 3D) המבוסס על הידרוג'ל אנושי שיוצר בתהליך ייחודי שפותח על ידי החברה. במסגרת ההדפסה שימש ההידרוג'ל האנושי שפותח על ידי החברה כדיו ביולוגי (Bio-Ink) לצורך הנדסת רקמות והדפסת המבנה.
המדובר הוא בפיתוח משמעותי עבור החברה שהמוצר שלה אמור לקחת חלק פעיל בעולמות השתלת הרקמות.

הדיו הביולוגי שמפתחת החברה מיוצר בטכנולוגיה ייחודית הכוללת עיבוד של פיסת אומנטום (רקמת שומן תוך בטני) של אדם. תכונה ייחודית זו מאפשרת לדיו הביולוגי להתמצק בטמפרטורה פיזיולוגית (חום גוף האדם) ולשמש כמקור מיטבי לפיגום תלת מימדי לצורך הנדסת והדפסת רקמות ואיברים וכן לטיפול ברקמות והחלפת איברים פגועים. העובדה שמקור הדיו הביולוגי הינו אדם ואף המטופל עצמו (במסגרת טיפול עצמי), מגדילה את סיכויי הצלחת ההשתלה של הרקמה/איבר המודפס, ומורידה את הסיכוי לתגובה חיסונית חריפה ודחיית השתל.
החברה הודיעה היום כי להערכה, ההצלחה בהדפסת המבנה התלת ממדי המבוסס על הדיו הביולוגי היא התקדמות משמעותית נוספת במסגרת תכנית הפיתוח הפרה-קלינית של החברה לייצור שתל אוטולוגי (עצמי) לרגנרציה של רקמות פגועות על ידי שימוש במרכיב תאי ומרכיב חוץ תאי מהמטופל עצמו.
פרופ' טל דביר, מייסד החברה והמדען הראשי: "השימוש בהידרוג'ל האנושי כדיו ביולוגי מהווה פוטנציאל עצום ופורץ דרך בתחום הנדסת הרקמות והדפסה תלת ממדית של איברים. העובדה כי ניתן יהיה להדפיס רקמות ואיברים, על בסיס דגימה מהמטופלים עצמם, לצורך טיפול במצבים קשים של רקמות פגועות ואיברים כושלים - תהווה הגשמה של חזון המאפשר הדפסה בטוחה של איברים חיוניים מתפקדים, ללא צורך בתרומת איברים.
"שילוב הדיו הביולוגי האנושי שפותח בחברה עם פטנטים משמעותיים אחרים שברשות החברה, הכוללים גם פטנט ייחודי בתחום ההדפסה התלת ממדית, מקנה לחברה נכסים משמעותיים, וממצב אותה בחזית תחום הרפואה הרגנרטיבית, הנחשבת לרפואת העתיד". 
ד"ר אסף טוקר, מנכ"ל החברה: "השימוש המוצלח בהידרוג'ל ממקור אדם, פרי פיתוח החברה, כדיו ביולוגי לצורך הדפסה תלת ממדית מהווה הישג חשוב לחברה. הדפסה תלת ממדית מאפשרת יצירה מדויקת של רקמות ואיברים בשילוב עם תאים ומהווה שוק בהיקף של מיליארדי דולרים. החזון של עולם הנדסת הרקמות הוא שטכנולוגיה זו תהווה בעתיד "מפעל" המאפשר ייצור בטוח של איברים חיוניים ותייתר את הצורך של חולים להמתין לתרומת איברים. תחום הנדסת הרקמות ובאופן ספציפי הדפסה תלת ממדית של רקמות ואיברים המבוססת על דיו ביולוגי נתפס בעבר כחלום בדיוני ואנחנו מקווים לעלות על הדרך להפוך חלום זה למציאות".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה