השוק

לוג'יטק שברה את כל השיאים – אבל המניה צנחה

יצרנית המקלדות, העכברים, הרמקולים והאביזרים ההיקפיים האחרים למחשבים המשיכה לצמוח זו השנה התשיעית ברצף – אבל מה שקרה בסוף השנה הצליח להכניס את המשקיעים לפאניקה
יאיר מור | 
עכבר של Logitech (צילום Emiliano Cicero / Unsplash)
דו"ח ענקית מוצרי הטכנולוגיה ההיקפיים השווייצרית לוג'יטק לסיכום הרבעון הרביעי ושנת הכספים 2022, שהסתיימו בסוף מרץ, כלל לא מעט שיאים, אבל גרם למניית החברה בבורסה לצנוח.
החברה סיכמה את השנה בהכנסות בגובה 5.48 מיליארד דולר – עלייה של 4% לעומת שנת הכספים 2021, שאותה סיימה בהכנסות של 5.25 מיליארד דולר, שהיוו זינוק של 76% לעומת השנה שקדמה לה. מדובר בשיא של כל הזמנים בהכנסות לוג'יטק והכפלה של מכירות החברה תוך 4 שנים בלבד.
בשורת הרווח התפעולי רשמה החברה ירידה של 33% או 29% ל-774 או 904 מיליון דולר לפי חישובי GAAP ו-Non-GAAP, בהתאמה – הנתון האחרון הוא הכפלה של הרווח התפעולי לעומת 2020, השנה שלפי לוח השנה של החברה הסתיימה בדיוק עם תחילת סגרי הקורונה.
בשורת הרווח למניה רשמה החברה ירידה של 31% ל-3.78 דולר לפי חישוב GAAP, ו-28% ל-4.63 דולר לפי חישוב Non-GAAP.
עם זאת, מה שגרם למשקיעים להגיב בבהלה היה נתוני הרבעון האחרון: בחודשים ינואר עד מרץ צנחו הכנסות החברה ב-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-1.23 מיליון דולר, והרווח התפעולי צנח ב-52% ל-108.2 מיליון דולר לפי חישוב GAAP ו-56% ל-129 מיליון דולר לפי חישוב Non-GAAP. הנתונים הללו נחשבים לסמן להאטה בשוק המחשבים והאביזרים הנלווים להם, שבהם מתמחה לוג'יטק, לאחר תוך הקורונה והחזרה לעבודה במשרדים, ולכן מניית החברה בבורסה צנחה בתחילת יום המסחר ב-2.4%.
עם זאת, מאוחר יותר התאוששה המניה חזרה לאזור מחיר הסגירה שלה יום קודם, ככל הנראה בזכות ההרגעה של נשיא ומנכ"ל החברה, בראקן דארל, שציין כי "השנה, שימרנו את גודלנו, והשגנו שיא במכירות מעבר לצמיחת המכירות של 74% בשנה שעברה. צמחנו זו השנה התשיעית ברצף והגדלנו את נתח השוק לכל רוחב קו המוצרים שלנו". הוא הוסיף כי החברה ממוקדת בטווח הארוך, ויש לה תוכניות להמשך הצמיחה גם לאור השינויים בשוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה