השוק

לאומי: צפו להאטה בקצב הצמיחה; שוק העבודה עוד מתאושש

בבנק לאומי מעריכים שהצמיחה ברבעון הראשון של השנה משקפת ירידה בקצב הצמיחה אולם בחישוב שנתי הצמיחה תגיע לרמה של 5.8%, דומה לתחזית בנק ישראל ולתחזית קרן המטבע
ניצן כהן | 
בורסה (צילום unsplash)
בבנק לאומי מעריכים שהצמיחה השנה תהיה גבוהה אם כי נמוכה מהקצב בשנה שעברה. "בחינה של הנתונים הרבעוניים של המדד המשולב, מצביעה על עלייה של 1.1% ברביע הראשון של 2022 (במונחים שנתיים). מדובר בשיעור עלייה מתון ביחס לשיעור הגידול הרבעוני הממוצע במהלך 2021, שעמד על כ-3.2%, ונמוך אף יותר בהשוואה לרבעון הרביעי של 2021.
"לאור זאת, ולאור המתאם הגבוה יחסית (כ-75%) הקיים בין שיעור השינוי הרבעוני של המדד המשולב ושיעור השינוי הרבעוני של התוצר המקומי הגולמי (נתונים מנוכי עונתיות, מתחילת 2010), נראה כי נתוני החשבונאות הלאומית לרביע הראשון של 2022 (שעתידים להתפרסם במהלך החודש) צפויים להצביע על האטה מסוימת בקצב צמיחת התוצר, ביחס לרבעון הרביעי אשתקד.

"במבט קדימה, אנו מעריכים כי בתרחיש מרכזי, התוצר המקומי הגולמי צפוי לצמוח בכ-5.8% בסיכום שנת 2022. מדובר בתחזית דומה לזו של בנק ישראל (5.5%) וקרן המטבע הבינלאומית (5.0%), שעדכנה כלפי מעלה את תחזית הצמיחה שלה לישראל, חרף הפחתת התחזיות למרבית המדינות המפותחות".
באשר להתפתחות שוק העבודה, אומרים בבנק לאומי כי שיעור האבטלה בהגדרה הצרה ירד מרמה של 3.9% בחודשים ינואר-פברואר ל-3.8% בחודש מרץ. "כפי שניתן לראות מדובר בשיעור האבטלה הנמוך ביותר מאז תחילת שנת 2020, ונמוך בכ-1.7 נקודות אחוז בהשוואה לרמת השיא של האבטלה (שנרשמה מאז פרוץ המשבר), אשר עמדה על 5.5% בחודש מרץ 2021.
"עם זאת, יש לציין כי על אף הירידה המתמשכת באבטלה, שמצביעה על שיפור מרשים בשוק העבודה המקומי, האבטלה (בהגדרה הצרה) טרם שבה לרמתה ערב המשבר – 3.4% בפברואר 2020. דהיינו, תהליך התאוששות שוק העבודה מהשלכותיו השליליות של משבר הקורונה, עודנו בעיצומו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה