השוק

נופר בפרויקט חדש ברומניה בהשקעה של 454 מיליון שקל

נופר, אחת החברות המעניינות בתחום האנרגיה המתחדשת, נכנסת לפרויקט משמעותי חדש ברומניה בהספק של 169 מגה ואט, וזאת שבוע לאחר כניסה לפרויקט אגירה חדש בבריטניה; המניה איבדה כ-10% מתחילת השנה
ניצן כהן | 
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
נופר אנרגיה היא אחת החברות היותר מעניינות בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל. החברה שהונפקה לפני כשנה עם תכנית אסטרטגית להקמת הפרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת בשווקים שמאופיינים בצמיחה מהירה, נכנסת לעוד פרויקט מעניין ברומניה וזאת שבוע אחד בלבד לאחר שדיווחה על כניסה לפרויקט אגירת אנרגיה בבריטניה.
הפרויקט החדש ברומניה הוא פרויקט משמעותי בהספק מותקן של 169 מגה-ואט. הפרויקט מורכב משני פרויקטים סולאריים המצויים בסמיכות, כאשר עבור אחד מהם כבר התקבל אישור חיבור (ATR) ועבור השני אמור להתקבל אישור חיבור בשבועות הקרובים.

נופר קיבלה אופציה לכניסה לפרויקטים נוספים בהספק מותקן של 231 מגה-ואט (סה"כ 400 מגה-ואט). סך עלויות ההקמה החזויות של הפרויקט עומד על כ-454 מיליון שקל, והוא צפוי להניב הכנסות שנתיות של כ-60 מיליון שקל ו-EBITDA שנתית של כ-52 מיליון שקל. החברה צפויה להתחיל את הקמת הפרויקט לאחר קבלת האישורים הנדרשים, והוא צפוי להתחבר לרשת החשמל במהלך 2024.
במקביל, ממשיכה החברה לקדם ברומניה את הקמתו של פרויקט Ratesti, בהספק מותקן של 155 מגה-ואט, במסגרת השותפות המוצלחת עם חברת אקונרג'י. כמו כן, ממשיכה הפלטפורמה המקומית לקדם ייזום וכניסה למספר פרויקטים נוספים בהספקים משמעותיים.
נדב טנא אמר כי: "מדובר בעסקה משמעותית במסגרת פלטפורמת הפיתוח המקומית שלנו בשוק האנרגיות המתחדשות ברומניה. עסקה זו מצטרפת לפרויקט קיים המצוי בהקמה, במסגרת השותפות המוצלחת עם חברת אקונרג'י, ולפרויקטים נוספים המקודמים במסגרת פלטפורמת הפיתוח.
"המיקוד בשווקים ובסגמנטים המאופיינים בצמיחה מואצת ובתשואה עודפת, לצד מודל פלטפורמות הפיתוח המקומיות, וההתמחות שפיתחנו בתחומי המימון והסחר בחשמל צפויים להמשיך את קצב הצמיחה המואץ והרווחיות הגבוהה שהחברה מציגה בפעילויותיה השונות".
בשבוע שעבר דיווחה החברה על כניסה לפרויקט אגירה נוסף בבריטניה במסגרת הפלטפורמה הייעודית עם קבוצת אינטרלנד. מדובר בפרויקט Buxton, בעל הסכם חיבור לרשת החשמל בהספק של 30 מגה-ואט והספק קיבולת אגירה של כ-60 מגה-ואט שעה. עלויות ההקמה הצפויות בפרויקט עומדות על כ-86 מיליון שקל, והוא צפוי להניב הכנסות שנתיות של כ-17 מיליון שקל ו-EBITDA שנתית של כ-15 מיליון שקל.
הפרויקט נמצא בשלב של טרום הקמה, לאחר שהתקבלו כלל האישורים הנדרשים לתחילת הקמתו, והוא צפוי להתחבר לרשת החשמל במהלך 2023. זאת בהמשך לפרויקט Cellarhead, פרויקט אגירת חשמל בסוללות הגדול בבריטניה, בעל נקודת חיבור לרשת החשמל בהספק מוערך של 300-349 מגה-ואט והספק קיבולת אגירה של כ-700 מגה-ואט שעה.
בחודש שעבר דיווחה החברה על התוצאות לרבעון הראשון של השנה מהם עולה כי לחברה יש פרויקטים מחוברים ובהקמה בהספק כולל של 1,167 מגה-ואט מערכות סולאריות ו-814 מגה-ואט שעה מתקני אגירה, בשבע מדינות שונות. ההכנסות השנתיות הכוללות הצפויות ממכירת חשמל לאחר חיבור הפרויקטים המצויים בהקמה הינן כ-875 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה