השוק

אופנהיימר: הקשיים בגיוס כוח אדם יכביד על צ'ק-פוינט

בבית ההשקעות מעריכים שלמרות הביצועים הטובים של צ'ק פוינט הרי שהקושי בגיוס כוח אדם איכותי בענפי הסייבר והעלייה בהשקעות יעיבו על שיעורי הרווחיות של החברה אבל לאורך זמן, צ'ק פוינט הופכת למניית ערך
ניצן כהן |  1
גיל שוויד, מנכ"ל צ'ק פוינט (צילום ויקיפדיה, מתוך עמוד הפייסבוק של צ'ק פוינט)
האנליסטים בבית ההשקעות אופנהיימר מעריכים שלמרות הדו"חות הטובים של צ'ק פוינט ולמרות העלייה בקצב הצמיחה הרי שהקשיים בגיוס כוח אדם איכותי בעולמות הסייבר, עלייה בהשקעות והשיבושים בשרשרות האספקה ישחקו את שיעורי הרווחיות של החברה. האופנהיימר מעניקים למניה המלצת "ביצועי שוק" אבל התמחור הנמוך, הם אומרים, הופך את המניה להשקעה מעניינת לטווח הארוך.
"צ'ק-פוינט (CHKP) פרסמה תוצאות סולידיות, עם צמיחה של 7% בהכנסות, שיעור צמיחה גבוה ביותר מזה שנים רבות. הצמיחה הגבוהה והמואצת איפיינה את פעילות המנויים, שצמחה בשיעור שנתי של 13.6%, בנוסף לצמיחה דו-ספרתית גבוהה במוצרי הענן  וצמיחה תלת-ספרתית בפלטפורמת Infinity החדשה.

"צבר ההזמנות של החברה צמח בשיעור נאה של מעל 20%, אם כי צמיחה זו לא באה לידי ביטוי באספקה בפועל וה-billings עקב הכרה בהכנסות ארוכה של מוצרים חדשים. אנו מעודדים משיפור בביצועי צ'קפוינט, אך צופים לחצים על שיעורי הרווחיות כתוצאה מגידול בהשקעות, מקשיי גיוס כוח אדם ומשיבושים בשרשרת האספקה, ובכך משמרים את המלצת 'ביצועי שוק' למניה" כותבים האנליסטים בבית ההשקעות.
עוד אומרים באופנהיימר כי פעילות המנויים של צ'קפוינט, המשמשת כמנוע צמיחה עיקרי, רשמה צמיחה מואצת של 13.6%, ואחראית כעת על נתח של כ- 37% מסך ההכנסות. מוצרי הענן CloudGuard וHarmony ממשיכים להציג צמיחה דו-ספרתית, ואילו פלטפורמת Infinity החדשה מציגה צמיחה תלת-ספרתית, אם כי מבסיס נמוך. "צ'קפוינט מציגה צמיחה בכל האזורים הגיאוגרפיים, עם האצה בצמיחה בארה"ב, לאחר מינוי מנהל מכירות אזורי בשנה שעברה, ומניבה כ-43% מהכנסות מאמריקה. 44% מהמכירות הגיעו מאירופה (עם חשיפה זניחה לרוסיה ולאוקראינה) ו-13% מאסיה פסיפיק.
"אנו מעודדים מההתקדמות ההדרגתית בצמיחה של צ'קפוינט, על רקע ביקושים נאים לפתרונות סייבר המלווים בהעלאת מחירים, וצופים המשך של התהליך הזה. יחד עם זאת, הצמיחה המואצת באה לצד עליה בהוצאות החברה, עם גידול של 15% במצבת כוח אדם, רכישות שבוצעו לאחרונה וכן אתגרים שמציבה שרשרת האספקה, שמעיבים הן על הרווחיות הגולמית של צ'קפוינט והן על קצב התקדמות פרוייקטים בהם היא מעורבת.
"התחרות החזקה בשוק הסייבר ופרופיל הצמיחה של צ'קפוינט שעדיין נמוך ממתחרותיה, אנו משמרים את המלצת 'ביצועי השוק' על מניית החברה  אך מדגישים את תימחורה הנמוך שמציב אותה בקטגוריית 'ערך', ובכך תומך בתזת השקעה ארוכת טווח" הם מסיימים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זהירות מצ'קפוינט
    ניר צדיק 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לכם ראיון עבודה בצ'קפוינט דרך הזום? זהירות. הם עלולים להפעיל נגדכם תוכנות זדוניות. הם יכולים להשתלט על המחשב שלכם בזמן הראיון. הם הרי האקרים, אז מה הבעיה?
    סגור