השוק

שישה עובדי אמזון נהרגו – והחברה תצא בזול

בתום חקירה שנמשכה 4 חודשים, הודיע הגוף האחראי על בטיחות במקומות עבודה כי לא יטיל על אמזון קנסות או עונשים על האסון שבו נהרגו שישה מעובדיה בקריסת מחסן ענק
יאיר מור |  2
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
אמזון לא תישא באחריות כלשהיא למותם של שישה מעובדיה באסון שאירע בדצמבר האחרון, כך הודיע אתמול (שלישי) מנהל הבטיחות והבריאות בעבודה (המקביל למוסד לבטיחות וגהות בישראל), הפועל תחת מחלקת התעסוקה (המקבילה לזרוע העבודה במשרד הכלכלה), בתום חקירה שנמשכה יותר מארבעה חודשים. על החברה לא יוטל קנס כלשהוא, ואף בכיר בה לא יואשם בגרימה למותם של העובדים.
לדברי חוקרי המנהל, החקירה הובילה אותם למסקנה כי נהלי ההתמודדות של אמזון עם אירועים קיצוניים "ענו על דרישות הבטיחות המינימליות להסתתרות מסופות". דאג פארקר, סגן מזכיר במנהל, אמר לכתבים כי "שישה עובדים מתו באירוע הזה, אז זה לבדו צריך לשמש כקריאת השכמה למעסיקים. אנו מפרסמים המלצות משום שבכללים שלנו אין קנס ספציפי שאנו יכולים להטיל לאור הפעולות באמזון – אך כמו סוכנויות רבות אחרות בממשלה המפרסמות המלצות דומות, מעסיקים רבים לוקחים אותן ברצינות". עם זאת, המנהל ציין כי מצא שורה של סכנות בטיחותיות שאינן הפרות של כללים אך כדאי לטפל בהן בדחיפות.
כזכור, בדצמבר פגעה שורה של סופות טורנדו בחוף המזרחי של ארה"ב. אחת מאותן סופות פגעה ישירות במחסן ענק של אמזון, ששטחו 102,000 מ"ר, בעיר אֶדוּאַרְדְסְוויל שבמדינת אילינוי, וגרמה לקריסת התקרה וחלק מהקירות, שגובהם כ-12 מטר ועוביים כ-28 ס"מ. לפי דיווחים, חלק מעובדי המחסן ביקשו שלא לעבוד בזמן ההתראה על סופות, אך המנהלים איימו שכל מי שלא יעבוד – יפוטר. הדבר הוביל לכך שהעובדים שהו במחסן למרות שהיתה התראה כחצי שעה מראש על מסלול הסופה. החקירה מצאה כי מערכת הכריזה המשמשת לאזהרת העובדים מפני הסכנה לא היתה זמינה למנהלי העבודה במקום, התוכניות להתמודדות עם מקרי קיצון לא כללו מידע על התגובות המתאימות בממחסן המדובר, ועובדים רבים כלל לא ידעו היכן נמצא המקלט במקום – מה שהוביל לכך ששישה מהם הסתתרו בשירותים, שם מצאו את מותם.
דוברת אמזון, קלי נאנטל, מסרה לתקשורת כי "עובדים עוברים תרגולי תגובה בחירום, והתרגולים נערכים (מספר פעמים) לאורך השנה. חקירת מנהל הבטיחות והבריאות בעבודה לא מצאה כל הפרות או סיבות לקנסות, אך אנו מחפשים ללא הפסקה דרכים לחדש ולשפר את אמצעי הבטיחות שלנו וכבר התחלנו לבצע תרגילי בטיחות ומוכנות לחירום נוספים באתרים שלנו ונשקול בזהירות את המלצות מנהל הבטיחות והבריאות בעבודה שלא (שקלנו) כבר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין איך המשפחות יינקמו באמזון
    ב 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לגרום להם נזק של עשרות מיליונים
    סגור
  • 1.
    ~~~ כמה לא מפתיע! ???????? ~~~ (ל"ת)
    שמפו 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור