השוק

מה עשה מייקל לואיס לבורסת הקריפטו הענקית?

אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם הודיעה על השקעה אסטרטגית בחברה שהתפרסמה הודות למייקל לואיס
מערכת ice | 
קריפטו (צילום vecteezy)
בורסת הקריפטו FTX הודיעה היום (שלישי) על מה שהיא קוראת לו "השקעה אסטרטגית", בניסיון להתחמק מאזכור של סכום ההשקעה, בחברת IEX, המפעילה את אחת מהבורסות הפרטיות הוותיקות בעולם.
IEX, ראשי תיבות של Investors’ Exchange ("בורסת המשקיעים") הוקמה ב-2012, אך הפכה לתופעה של ממש ב-2014, לאחר שכיכבה בספרו רב-המכר של מייקל לואיס – לא הדוגמן והשחקן הישראלי, אלא העיתונאי והסופר האמריקאי – "Flash Boys", שיצא לאור במרץ של אותה שנה. הספר סיפר את סיפורו של תחום המסחר בתדירות גבוהה, ש-IEX היתה אחת החלוצות בו, ובעקבותיו היא זכתה לפרסום רב.
כעת, כאמור, היא זוכה להשקעה, שלא ברור אפילו האם היא מהווה מיזוג או רכישה, מצד FTX – בורסת קריפטו שהוקמה ב-2019 וכבר הפכה לאחת הפופולאריות בעולם. לפי אתר CoinMarketCap, היא מדורגת שלישית בשקלול כללי, כאשר בדירוג לפי מחזור המסחר היומי היא נמצאת במקום ה-22 ובדירוג לפי מספר הביקורים השבועי היא נמצאת במקום החמישי.
מייסד FTX, מיליארדר הקריפטו סם בנקמן-פריד, שבגיל 30 בלבד מוערך בשווי של 30 מיליארד דולר, הגדיר את העסקה כ"הזדמנות אדירה" והוסיף כי "במשך זמן רב כיבדתי את החזון של בראד (קאטְסוֹּיַאמַה, מייסד IEX) עבור IEX להיות בורסה המשרתת את צרכי המשקיעים ומתייחסת עליהם בהוגנות".
קאטסויאמה אמר כי "שנינו רואים את הרגולטורים כבני ברית חשובים לאספקת דרך ברורה קדימה והשגת הסטנדרטים הגבוהים ביותר להגנת משקיעים".
החברות ציינו כי "יעבדו יחד כדי לייסד מבנה שוק ברור, פשוט ושקוף לקנייה, מכירה ומסחר של נכסי אג"ח דיגיטליים", לפי "עקרונות מבנה השוק והרגולציה הקיימים של החברה לשמירה על האינטרסים של המשקיעים והציבור בכלל בעוד שוק נכסי האג"ח הדיגיטליים מתעורר וגדל לקראת הגעה לפוטנציאל המלא שלו עבור משתתפים בארה"ב".
העסקה צפויה להיסגר בחודש הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה