קריפטו

מטבעות הקריפטו גוררים חילוקי דעות בקואליציה

שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן, קוראת לשר האוצר להעביר במהירות כללי רגולציה שיאפשרו לתחום הקריפטו לפעול בישראל באופן חוקי וברור. "הדבר יתרום לצמיחת החברות המקומיות ויגביר את התחרות בישראל"
מערכת ice | 
אורית פרקש הכהן, אביגדור ליברמן (צילום חיים צח, לעמ, פלאש 90, pixabay)
האם עולם הקריפטו יהפוך לחלק בלתי נפרד מהכלכלה הישראלית? שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, פרסמה הבוקר מכתב ששלחה לשר האוצר, אביגדור ליברמן, ובו היא מבקשת ממנו לאסדר את התחום בישראל וקוראת למהלך כזה "צו השעה".
"לקראת הגשת המלצות צוות שמינית במשרדך בנושא החשוב שבנדון, מתחזקת ההבנה שעולמות הבלוקצ'יין, המטבעות הדיגיטליים וה-Web3 על כל היבטיהם, כאן כדי להישאר", היא כותבת ומבקשת: "כממשלה, אל לנו להתעלם מכך. עלינו להוביל מדיניות שתיתן את הדעת, במהירות האפשרית, לכל השאלות הרגולטוריות המשמעותיות שעומדות על הפרק, בין בצד הסיכון הגלום בכך ובין בצד ההזדמנויות".
פרקש-הכהן ממשיכה: "צו השעה הוא אסדרה של התחום בישראל. זאת, באמצעות מתן גמישות מתאימה לפיתוח ותוך הקפדה על חדשנות אחראית; הגנה על צרכנים ומשקיעים; יציבות כלכלית; מניעת פעילות בלתי חוקית; ומובילות ישראלית". היא קוראת ל"אימוץ סטנדרטים רגולטוריים המקובלים במדינות מפותחות בעולם לקידום 'חדשנות אחראית', באופן שישמור על האינטרסים המדינתיים והצרכניים מחד, ויעודד חברות ויזמים לפעול בישראל מאידך". לדבריה, "הדבר יאפשר להם להעניק את שירותיהם גם לצרכנים הישראלים, יתרום לצמיחת החברות המקומיות, ובכלל זה גיוס עובדים מקומיים ותשלום מס בישראל, ויגביר את התחרות בישראל".
כידוע, ישראלים רבים כבר מושקעים בקריפטו, ולא מעט גופים העוסקים בתחום פועלים מישראל. כך, למשל, eToro, אחת מבורסות הקריפטו הבולטות בעולם, היא חברה ישראלית במקור, ובשבוע שעבר הודיע בנק לאומי כי אפליקציית פפר שלו תהיה האפליקציה הראשונה של בנק ישראלי שתאפשר קנייה ומכירה של מטבעות קריפטוגרפיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה