השוק

רמי לוי בדו"חות מעולים: למרות ירידה בהכנסות, הרווחים זינקו

החזרה לשגרה הביאה לירידה קלה בהכנסות החנויות של רמי לוי – אך תהליכי ייעול בחברה הביאו לכך שבשורה התחתונה הרשת רשמה גידול דו-ספרתי
יאיר מור |  3
רמי לוי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני)
קבוצת רמי לוי שיווק השקמה פרסמה הערב (שלישי) את הדו"ח לסיכום שנת 2021, שמצביע מצד אחד על ירידה קלה בפעילות בסופרמרקטים, ככל הנראה בשל החזרה לשגרה יחסית לאחר דעיכת מגפת הקורונה שהתאפיינה בהרבה יותר קניות לבית, ומצד שני על איזון של המגמה הזו על ידי ירידה בהוצאות, כך שהרשת סיימה את השנה בעליות יפות בשורה התחתונה.
הכנסות קבוצת רמי לוי בשנה החולפת הגיעו ל-6.45 מיליארד שקל – ירידה זניחה של כשליש האחוז לעומת 6.47 מיליארד שקל ב-2020; הרווח הגולמי דווקא עלה, מ-1.46 מיליארד -1.52 מיליארד, ושיעורו מתוך ההכנסות עלה מ-22.6% ל-23.6%; ה-EBITDA עלה ב-10% מ-523 מיליון שקל (8.1%) ל-576 מיליון (8.9%); הרווח התפעולי עלה ב-14% ל-321 מיליון שקל לעומת 282 מיליון, ושיעורו מתוך כלל ההכנסות עלה מ-4.36% ל-4.98%; והרווח הנקי עלה ב-20% ל-212 מיליון שקל לעומת 176 מיליון בשנה הראשונה של מגפת הקורונה. נציין כי הנתונים הרבעוניים היו כמעט זהים – ירידה של שברירי אחוז בהכנסות, אך עליות מכובדות בכל יתר המדדים.
הקבוצה ציינה כי בקופת המזומנים שלה יש כעת 917 מיליון שקל, והחוב הפיננסי שלה עומד על 14 מיליון שקל בלבד, כך שהיא יכולה להרשות לעצמה את המהלכים עליהם הכריזה: תחילה, היא תחלק דיבידנד בגובה 64 מיליון שקל למשקיעים, שיצטרפו ל-174 מיליון שקלים שחילקה לאחר הדוחות הרבעוניים הקודמים של 2021 ו-1.25 מיליארד שקלים שחילקה מאז הנפקתה, לפני 15 שנה בדיוק; ושנית, היא תשקיע חצי מיליארד שקל במסגרת "השקעה אסטרטגית שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה".
נכון להיום, לקבוצת רמי לוי 56 סניפי דיסקאונט, 67 סניפי קופיקס, 266 בתי קפה בחו"ל, 37 סניפים של "סופר קופיקס" ו-45 סניפים של רשת הפארם החדשה "גוד פארם"; החברה ציינה כי ב-2021 הגיעה לממוצע מכירות של 59,390 שקל למ"ר, כאשר המותג הפרטי שלה מהווה 20% מהמכירות; לשירותי הסלולר שלה 290,000 מנויים, ולכרטיסי האשראי שלה 260,000 לקוחות.
 
"בשנת 2021 חצינו לראשונה את רף ה-200 מיליון שקל ברווח הנקי לשנה בודדת", אמר מייסד ומנכ"ל הרשת, רמי לוי. "הגידול ברווחים אינו על חשבון הצרכן, אלא כתוצאה ממספר פעולות שהובלנו, בהן שיפור בתנאי הסחר מול הספקים, התייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג וכן כתוצאה מגידול חד בהיקפי הפעילות של החברות הבנות, הכוללות את רשת גוד-פארם, קופיקס, פעילות הסלולר והמועדון.
לוי המשיך ואמר כי "אנו ממשיכים להקפיד על האסטרטגיה העסקית והחזון מיום פתיחת הרשת: להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח, שלא על חשבון איכות ושירות. אסטרטגיה זו מקבלת משנה חשיבות במיוחד בימים אלה, כאשר מתקיים שיח ער וחשוב סביב סוגיית יוקר המחיה בישראל.
לגבי הכניסה של רשתות זרות לישראל אמר לוי כי "אנחנו סבורים כי כניסה זו לא תפגע בחברה, אלא להיפך – היא תדגיש את היתרונות של הרשת שלנו ביחס לצרכן והיתרונות שלנו מול הספקים, וגם תחזק את המותג הפרטי שלנו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה שהוא זורע הוא קוצר...
    XYZ 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפלצן הקטן שכח את הצניעות וממנה הוא בא. קרמה היא כלבה... חחח
    סגור
  • 1.
    בטח הגנב הכי גדול במעטה של כבשה (ל"ת)
    יפית 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • למלעיזים ולמקניטים לא תהיה תקומה !!!! (ל"ת)
    טל 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור