השוק
הרווח התפעולי של ACE נחתך בחצי, ההכנסות ירדו ב-15%
קבוצת רשתות ACE, מולטי ריטייל גרופ הוציאה דיווח כספי לשנת 2021. ברבעון האחרון של השנה הייתה ירידה של כחצי מהרווח התפעולי לעומת הרבעון המקביל דאשתקד. מנכ"ל הקבוצה: "שנה רוויית אתגרים, פנינו לשנת 2022 שצפויה להיות מאתגרת לא פחות"
קבוצת מולטי ריטייל גרופ פירסמה הבוקר (שלישי) את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2021 ולרבעון האחרון של השנה. הרווח התפעולי רשם ירידה דרמטית מהרבעון המקביל דאשתקד וההכנסות ירדו בכ-15%.
כאמור, הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-173.1 מיליון שקל בהשוואה לכ-201.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ירידה של כ-15%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-8.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-16.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ירידה של כחצי. בחברה הסבירו כי בנוסף לעיתוי החג, עקב סגירת חנויות ACE אלקטריק בוצעה האצה של הוצאות פחת בגין השקעות חנויות אלה כאמור.
ה-EBITDA הסתכם בכ-11.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי לשנה והיוותה כ-6.5% ממחזור המכירות לעומת כ-18.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד אשר היוו כ-9.3% ממחזור המכירות. הרווח הנקי של החברה הסתכם לכ-6.2 מיליון שקל והיווה כ-3.6% ממחזור המכירות לעומת כ-11.9 מיליון שקל אשתקד אשר היוו כ-5.9% ממחזור המכירות. פדיון אתרי הסחר של החברה ברבעון הרביעי הסתכם בכ-58 מיליון שקל לעומת כ-46 מיליון אשתקד, צמיחה של כ-27% לעומת אשתקד.
בשנת 2021 כולה, הכנסות החברה הסתכמו בכ-715.5 מיליון שקל, גידול של 7% לעומת אשתקד. בחברה מסבירים כי הגידול במכירות נבע מהערכות לוגיסטית נכונה אל מול פרוץ משבר ההובלה הימית הגלובלי בשרשרת האספקה, כמו גם צמיחה באונליין אודות לכניסה לקטגוריות חדשות וכן, לאור המשך התעצמות הסינרגיה בין האונליין לחנויות. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת לפני הוצ' אחרות הסתכם בכ-46.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-49.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 6.5% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-7.4% בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה ציינה כי אשתקד קיבלה מענק מהמדינה בשל הקורונה בסך כ- 1.5 מיליון שקל ולעומת זאת, רשמה בשנת 2021 הוצאות פחת מואץ בשל סגירת 5 סניפי אייס אלקטריק בסך של כ 1 מיליון שקל. חנויות אייס אלקטריק אשר נפתחו בשנים 2019 ו-2020 נסגרו ב-2021 ובתחילת 2022. הפעילות מוזגה לפעילות החשמל שבחנויות ACE. בנטרול הסעיפים החד פעמיים האמורים לעיל הרווח התפעולי ב-2021 הסתכם בכ-47.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-48.5 מיליון שקל. קיטון זה ברווח התפעולי נובע בעיקרו מגידול בהוצאות עקב מעבר החברה לחברה ציבורית. ה-EBITDA הסתכם בכ-56 מיליון שקל והיווה כ-7.8% ממחזור המכירות לעומת כ-58.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד אשר היוו כ 8.7% ממחזור המכירות.
הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-33.1 מיליון שקל והיווה כ-4.6% ממחזור המכירות לעומת כ-35.9 מיליון שקל אשתקד אשר היוו כ-5.4% ממחזור המכירות. פדיון אתרי הסחר של החברה ב 2021 הסתכם בכ-170 מיליון שקל לעומת כ-140 מיליון אשתקד, צמיחה של כ-21.7%, זאת על אף הסגר בחנויות הרשת בסגר הראשון אשתקד, זמן בו החברה מכרה באמצעות אתרי הסחר בלבד. שיעור פדיון אתרי הסחר מסך הפדיון של החברה בשנת 2021 מסתכם בכ-19.2% לעומת 17.2% ב-2020 ו-8.8% בשנת 2019. באתרי הסחר של החברה בוצעו 350 אלף עסקאות בשנת 2021 לעומת 315 אלף עסקאות ב-2020.
עוד ב-
איציק אוזנה, מנכ"ל מולטי ריטייל גרופ: "בדומה לאשתקד, גם שנת 2021 הייתה שנה רוויית אתגרים, כגון עיכובים בשרשרת האספקה ומחירי ההובלה הימית שזינקו במהלך השנה ושברו שיאים בכל העולם, כשהקורונה עדיין ברקע. יחד עם זאת, פעלנו במספר מישורים במקביל: הרחבנו את היכולות הלוגיסטיות בכדי למנוע עיכובים ולמזער את העלייה בעלויות הנלוות ברכישת הסחורות ככל שניתן, הרחבנו את הסינרגיה בין הרוכשים באונליין לחנויות הפיזיות, ביצענו את הרכישה הסינרגטית הראשונה, של קבוצת ביתילי שתהווה מקור צמיחה חשוב בשנים הבאות. פנינו לשנת 2022 שצפויה להיות מאתגרת לא פחות, אך אנו מבצעים כעת פעולות אשר יצמיחו את החברה בשנים הקרובות קדימה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה