כסף וצרכנות

ACE זינקה ברווחים, איך התמודדה עם משבר ההובלה הימית?

חברת הקמעונאות דיווחה כי עלתה בחציון הראשון ב-25% במכירות לעומת אשתקד וב- 46% ברווח הנקי, הפדיון באונליין צמח בחציון בכ-16% לעומת חציון אשתקד והסינרגיה בין האונליין לסניפים ממשיכה להתרחב. הצטיידה בשיעור חסר תקדים כדי להמנע מחוסרים
כפיר אדר | 
איציק אוזנה, מנכ"ל ACE (צילום נמרוד גניש, פלאש 90/יוסי אלוני)
חברת הקמעונאות ACE מציגה היום (שלישי) בדוח הרבעון השני והחציוני שלה צמיחה מתמשכת, כאשר החברה צמחה בחציון הראשון ב- 25% במכירות לעומת אשתקד וב- 46% ברווח הנקי. הפדיון באונליין צמח בחציון בכ-16% לעומת חציון אשתקד והסינרגיה בין האונליין לסניפים ממשיכה להתרחב.
הכנסות החברה בחציון הסתכמו בכ-345 מיליון שקל, גידול של 25% לעומת אשתקד. הרווח הגולמי בחציון הסתכם בכ-158 מיליון שקל, בהשוואה לכ-148 שקל בחציון המקביל אשתקד ומהווה 45.7% ממחזור המכירות הרווח התפעולי מפעילות שוטפת לפני הוצאות אחרות (ללא יישום תקן IFRS16) הסתכם בכ-23 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 6.5% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-5.5% בחציון המקביל אשתקד.
ה EBITDA בחציון הסתכם בכ-27 מיליון שקל והיווה כ-7.8% ממחזור המכירות לעומת כ-20 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד אשר היוו כ-7% ממחזור המכירות. הרווח הנקי של החברה בחציון הסתכם לכ-15.2 מיליון שקל והיווה כ-4.4% ממחזור המכירות לעומת כ-10.5 מיליון שקל אשתקד אשר היוו כ-3.8% ממחזור המכירות. הרווח הנקי צמח בכ-46% לעומת החציון המקביל אשתקד.
פדיון אתרי הסחר של החברה הסתכם בכ-69 מיליון שקל לעומת כ-60 מיליון שקל אשתקד, צמיחה של כ-15.7%, זאת על אף הסגר בחנויות הרשת אשר התרחש אשתקד בתאריכים 25/3/20-19/4/20 (זמן בו החברה מכרה באמצעות אתרי הסחר בלבד). בשנת 2020 כולה, הסתכם פדיון אתרי הסחר בכ- 140 מיליון שקל.
החברה דיווחה כי נערכה היטב למשבר ההובלה הימית והצטיידה בשיעור חסר תקדים של מלאים שמהווה כ-39% יותר מיתרות המלאי הרגיל בתקופה זו. היקף מלאי שכזה, מהווה יתרון תחרותי לחברה בחודשים הקרובים בעקבות המשבר הפדיון מסניפים זהים זינק בכ-28% כמו גם הפדיון למ"ר בסניפים זהים שצמח בשיעור של 24% לעומת חציון מקביל אשתקד 
הכנסות החברה בחציון הראשון הסתכמו בכ-345 מיליון שקל, בהשוואה לכ-276 מיליון שקל, בחציון מקביל אשתקד, זינוק של כ-25%, זאת לאחר שגם בשנת 2020 הציגה צמיחה, שנה שבה ההכנסות צמחו בכ 18% לעומת 2019. הצמיחה בהכנסות נבעה משיפור בסינרגיה שבין אתרי הסחר לבין החנויות הפיזיות, השיפור במערך הלוגיסטי והמשך הצמיחה במארקט פלייס. השיפור בתוצאות המחצית, בניגוד לרבעון השני, מהווה תמונה רחבה יותר לפעילות העסקית של החברה שכן הוא מנטרל את עיתוי חגי הפסח בהשוואה בין השנים. 
 
איציק אוזנה
, מנכ"ל  קבוצת ACE, מסר: "תוצאות אייס בחציון הראשון  משקפות את פירות מימוש האסטרטגיה עליה הצהרנו בעבר, הכוללת  שיפור יכולות לוגיסטיות, צמיחה במכירות האונליין וחיזוק הסינרגיה עם הסניפים. תהליכים אלה יוצרים מגמה ממושכת של צמיחה והצעת ערך  מיטבית לצרכי הלקוחות תוך קידום חדשנות בשירותים ובמוצרים. במהלך החציון המשכנו במגמת ההרחבה של  פעילות אתר הסחר המקוון,  כולל כניסה לקטגוריות נוספות בהן מוצרי פארם, ספורט, ילדים ופנאי. כמו כן, כזכור, השקנו  באתר הסחר שלנו,  זירת מארקט פלייס (Market Place) בתחילת 2020 , ובחציון הראשון  זירת המארקט פלייס  מהווה  כ-31% מסך פדיון אתר הסחר לעומת 6% בחציון אשתקד".
"אנו קוצרים את פירות  המהפכה הלוגיסטית שביצענו החל מסוף שנת 2019 עם  המעבר לניהול עצמי של המרלו"ג הראשי, ובמהלך 2020 חתמנו על הסכמי שכירות והתחלנו הפעלה של 2 מרלו"גים נוספים לפעילות האונליין, באשדוד ובצפון הארץ. מהלכים אלה מאפשרים  זמינות ללקוח ויעילות תפעולית של שרשרת האספקה, וכך נערכנו מבעוד מועד, למשבר ההובלה הימית והצטיידנו במלאי בהיקף גבוה מהרגיל (כ 40% מעבר לרמות המלאי הרגילות), במטרה להמשיך ולהציע לצרכן מגוון רחב של מוצרים אשר מהווה יתרון תחרותי בחודשים הקרובים. בתוך כך, אנו מביטים קדימה ובונים תשתיות איתנות לעתיד ובוחנים רכישה סינרגטית לתחומי הפעילות שלנו. אנו פועלים כל העת לשיפור חוויית הלקוח ושיפור ערוצי המכירה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה