השוק

אפל מבוהלת? מוציאה סכומים עצומים כדי למנוע אסון

החברה הודיעה בימים האחרונים בשקט כי היא מוכנה לבזבז סכומי עתק כדי למנוע מהמתחרות לעקוף אותה בסיבוב – כאשר המתחרה שמפחידה אותה יותר מאחרות היא פייסבוק
יאיר מור | 
אפל (צילום unsplash)
כמה מעובדי אפל קיבלו בימים האחרונים הודעות מהממונים עליהם, לפיהן הם יזכו לבונוסים נדיבים מאוד בדמות מניות מוגבלות של החברה, בשווי שנע בין 100,000 דולר ליותר מ-200,000 דולר, כך מסרו גורמים בחברה לסוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
הבונוסים, המכונים על ידי גורמים בחברה "מענקי החזקה מיוחדים", מגיעים בדמות מניות בשווי גבוה, אך העובדים אינם יכולים למכור אותן ולהרוויח מהן אלא אם יישארו בחברה עד ל"הבשלת" המניות – תהליך שבדרך כלל נקבע על מספר שנים, כתמריץ עבור עובדים שנמצאים במו"מ עם חברות מתחרות כדי שלא יעזבו את החברה, בתקוה שהמניות שקיבלו יהיו שוות יותר מכל תמורה שמציעה החברה האחרת תמורת המעבר אליה. במקרה של אפל, יש לעובדים סיבה טובה להאמין שהמניות יעלו – ב-2021 עלה שווי מניות החברה בכ-40%.
לפי הדיווח, מספר העובדים שקיבלו את ההצעה בסבב הזה אינו גבוה, ומדובר בכמה מהנדסי תוכנה וחומרה בחטיבות השונות של החברה. זאת לאחר שבדצמבר האחרון כבר דווח כי אפל העניקה "בונוסים" דומים לעשרות עובדים בחטיבות החומרה שלה – זו העוסקת בפיתוח שבבים וזו העוסקת בפיתוח תחום המציאות המדומה והרבודה – מתוך חשש שהם עומדים לעבור לחברות מתחרות המוציאות מיליארדים על התחומים הללו, כגון מטא (פייסבוק לשעבר), אנווידיה ואמזון. הבונוסים הללו הגיעו לשווי של עד 180,000 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה