השוק

נטפליקס בעסקת ענק: זו החברה שהיא קונה

שירות הסטרימינג הגדול בעולם הודיע על רכישה שנייה תוך מספר חודשים שמסמנת על הכיוון החדש שהוא מתכוון ללכת עליו בכל הכוח. מי החברות שצריכות לחשוש?

יאיר מור | 
נטפליקס (צילום pixabay, pngwing)
ענקית הסטרימינג נטפליקס הודיעה היום (רביעי) על חתימת הסכם לרכישת Next Games, אולפן משחקים מפינלנד, בסכום של 65 מיליון אירו, או כ-72 מיליון דולר. העסקה כבר אושרה פה אחד על ידי חבר המנהלים של החברה, שממליץ למחזיקי המניות לאשר את ההסכם במסגרתו יקבלו 2.1 אירו על כל מניה של החברה שהם מחזיקים.
Next Games אינו שם מוכר מאוד בתחום הגיימינג, אך למרות זאת מדובר בחברה שהפגינה בכמעט עשור של פעילות יכולת לא פשוטה: לתחזק משחק פופולארי להחריד שצריך להתעדכן כל שבוע בתכנים מאוד מסוימים לפי הנחיות מבחוץ. זאת כחלק מהעסקה עם AMC, רשת בתי הקולנוע וההפקות הטלוויזיוניות שיצרה את הסדרה הפופולארית "המתים המהלכים", ושכרה את החברה ליצירת משחק שיתעדכן יחד עם הסדרה. גם נטפליקס שכרה את החברה ליצירת משחק לסדרה פופולארית – "דברים מוזרים" ("Stranger Things").

מייקל ורדו, סגן נשיא למשחקים בנטפליקס, אמר כי "ל-Next Games צוות הנהלה מנוסה, תיק עבודות מרשים במשחקים למכשירים ניידים המבוססים על מותגי בידור, ויכולות תפעוליות מוצקות. אנו נרגשים על הצטרפות Next Games לנטפליקס כאולפן ליבה באזור אסטרטגי ושוק עבודה מרכזי, המרחיבה את יכולות אולפני המשחקים הפנימיות שלנו". הוא הוסיף כי נטפליקס "רק התחילה עם משחקים", אך היא מתכוונת "לבנות מגוון של משחקים ברמה עולמית, שיביאו עונג למנויינו ברחבי העולם".
החברה שנוסדה ב-2013 מעסיקה יותר מ-100 עובדים, והושקעו בה כ-20.8 מיליון דולר בארבעה סבבים, כאשר בין המשקיעים היתה AMC. העסקה צפויה להיסגר ולהתבצע עד הקיץ הקרוב.
מדובר באולפן המשחקים השני שנטפליקס רוכשת בחצי השנה האחרונה: בספטמבר היא הודיעה על רכישת Night School Studio, במסגרת ניסיונה להוסיף משחקים לשירות הסטרימינג שלה ולהפוך אותו לשירות שמציע את כל סוגי התכנים הוויזואליים. כעת היא מבצעת צעד נוסף בכיוון, ומדגישה כי לפחות לעת עתה מדובר על התמקדות במשחקים לטלפונים, ולא למחשבים – כך שהיא לא מתכוונת להתחרות בקרוב במשחקים של קונסולות הפלייסטיישן של סוני והאקס-בוקס של מיקרוסופט או המחשבים האישיים, אלא במשחקים שמוצעים למכירה בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה