השוק
מהפכה במשאיות: זה סוג הרכב החדש בדרך לישראל
כלמוביל, סונול ובזן חתמו על הסכם ראשון מסוגו בישראל, שצפוי להביא לארץ סוג חדש של רכבים עם מנועים שאינם מזהמים את הסביבה ואינם דורשים הטענה ממושכת
שיתוף פעולה ראשון מסוגו בשראל: כלמוביל, סונול ובזן חתמו על הסכם שצפוי להביא לכבישי הארץ משאיות המבוססות על דלק מימני, הידידותי יותר לסביבה מדלקים מבוססי נפט וגז, ופולט רק אדי מים, במקום גזים רעילים.
במסגרת ההסכם, כלמוביל, יבואנית יונדאי, תביא לארץ את המשאיות של היצרנית הקוריאנית המבוססות על תאי דלק מימניים, בזן תייצר עבורן דלק מימני וסונול תאפשר לתדלק רכבים כאלה בתחנות הדלק שלה. בנוסף, סונול ובזן רכשו משאיות מסוג זה לציי הרכב שלהן.
המשאיות צפויות להתחיל לנוע בכבישי הארץ ברבעון השלישי של 2022. תחילה יגיעו לישראל משאיות מדגם Xcient Fuel Cell, המסוגלת לנסוע 400 ק"מ לאחר תדלוק בודד שאורך 8 דקות. יונדאי צפויה לייצר 2,000 משאיות מהדגם הזה עד 2025. בנוסף, בקרוב צפויה החברה להשיק גם דגם חדש לרכב משפחתי מבוסס מימן, תחת השם Nexo. ברכבים מבוססי מימן המימן משמש לייצור חשמל המניע את הרכב. מנועי מימן שוקלים פחות מסוללות הליתיום יון ברכבים חשמליים רגילים.
במעמד החתימה אמר ניר גלילי, מנכ"ל סונול, כי "אני בטוח כי המגמה העולמית של שימוש במימן תגיע דרכנו לישראל ותשנה את אופן צריכת האנרגיה, על ידי הפיכתה לנקייה וידידותית לסביבה הרבה יותר".
מלאכי אלפר, מנכ"ל בזן, הדגיש כי שיתוף הפעולה מהווה שלב מעשי ראשון ביישום האסטרטגיה של בזן, במטרה להפוך לספקית מובילה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה, בדגש על שוק המימן.
יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל, ציין כי "מדובר בנקודת ציון חשובה בקנה מידה עולמי. ישראל הינה בין המדינות הראשונות בעולם לשלב הנעת תאי דלק מימני בכבישי הארץ, ושיתוף הפעולה בין החברות ממצב את ישראל כאחת המדינות המתקדמות בעולם בראייה סביבתית".
עוד ב-
מלאכי אלפר מנכל בזן, יניב שראזי מנכ"ל כלמוביל וניר גלילי מנכל סונול. צילום: יוסי אלוני
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.פייק ניוז מושלםאליצחק 03/2022/07הגב לתגובה זו1 0גם בחיפה הבטיחו מטרוניות חשמליות , אז הבטיחו וכולם קנו את הפייקסגור
-
3.חכםדורון 03/2022/02הגב לתגובה זו2 0מעשה חכם הגיע הזמן להבין שהעתיד זה במימן ולא בסוללות שמזהמות יותר מכל דבר אחר ויוצרות בעיה אקולוגית קשה שלא יהיה ניתן לשקם .סגור
-
2.מחיר הפקת מימןדניאל 03/2022/02הגב לתגובה זו1 0עדיין יקר יותר להפיק מימן מכל שאר הדלקים ובסיכומו של דבר עדיין לא כלכלי, זו לא תקופה מתאימה לסיבסוד של מימן, איך חשבתם על דבר גרוע כזה?מימן מופק מפירוק של מיים, וכן מגז טבעי, אז אפשר פשוט להשתמש בגז טבעי לרכב וזה באמת זול יותר ומזהם פחות מדלק רגיל, פירוק חשמלי של מיים דורש שימוש בחשמל אז אפשר פשוט להשתמש ברכב חשמלי עים סוללות שהולכות ומשתפרותסגור
-
1.ואיך מייצרים מימן ???אזרח חושב 02/2022/27הגב לתגובה זו2 1ייצור מימן צורך חשמל והרבה למשל אחד התהליכים הנפוצים זה פירוק מים בעזרת חשמל לחמצן ומימן אבל צריך גם חשמל לדחוס את המימן למיכלי חמצן דחוס בלחץ גבוה ותוך כדי הדחיסה צריך גם לקרר את המיכל והמשאבה בקיצור הרבה חשמל שיגיע משריפת דלקים פוסיליים כמובןסגור