השוק

קרן המטבע: הכלכלה הישראלית מתאוששות במהירות; הסיכון נותר האינפלציה

מהדו"ח הראשוני של קרן המטבע על כלכלת ישראל עולה תמונה מעודדת לפיה הממשלה ובנק ישראל התנהלו נכון בניהול משבר האומיקרון כשכעת יש לשים לב לטווח הבינוני והארוך, שם ישראל צריכה להמשיך לטפל בצווארי בקבוק
ניצן כהן |  2
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יוסי אלוני)
"ישראל ניהלה את המגיפה בצורה משביעת רצון עם שיעור התחסנות גבוה ותמיכה יעילה של הממשלה ובנק ישראל בכלכלה בזמן המשבר" נכתב בסיכום מסקנות ביקור בכירי קרן המטבע הבינלאומי בישראל.
בסיכומו של דבר אומרים כלכלני הקרן כי הכלכלה הישראלית מתאוששת במהירות אך עדיין יש סיכונים כמו עליית המדרגה האינפלציונית ואפשרות שיהיה צורך בהזרמת סיוע נוסף לעסקים ומשקי בית שנפגעו במשבר האומיקרון. "הכלכלה הישראלית צריכה להמשיך להיות זריזה בתגובה שלה לשינויים בסביבת המקרו כמו גם בסביבת משבר הקורונה" נכתב בדו"ח הראשוני של הקרן.

למרות הפסקת הזרמות הכסף הבלתי פוסקות של הממשלה הקודמת הרי שיכול להיות שיהיה צורך בסיוע ממשלתי נוסף לכלכלה, נכתב בדו"ח של הקרן, וכאן יש להבהיר שסיוע בשל משבר הקורונה מחויב המציאות בשל העובדה שיש למנוע קריסה של עסקים בשל שיבוש קצר טווח בכלכלה. יחד עם זאת סיוע מתמשך ולא מבוקר עלולים לגרום לנזק הן לעסקים שיחזרו לקרוס אחרי שהסיוע יגמר והן לחוב הציבורי שעלול לתפוח ולשעבד את הדורות הבאים.
"בטווח הבינוני, דרושות רפורמות כדי לתמוך בהגברת הפריון. יש לבנות מאגרי מידע פיסקליים חדשים. לחצי האינפלציה מחייבים ערנות ויש להדק את המדיניות המוניטרית אם אלה יהיו חדים יותר. סיכוני המגזר הפיננסי הולכים וגדלים, במיוחד בשוק הדיור ולכן הם צריכים להיות מנוהלים בקפידה.
"ככל שהשפעת המגיפה הולכת ומתפוגגת, אתגרים ארוכי שנים צצים מחדש. מדיניות לטווח בינוני צריכה לשאוף לטפל בצווארי בקבוק בכלכלה ובעיקר בשוק העבודה, לתמוך בהוצאות על תשתיות ולקדם יעדי אקלים". נכתב במסקנות הביקור של בכירי קרן המטבע.
שר האוצר אביגדור ליברמן: "ההודעה של קרן המטבע מהווה תעודת הוקרה לניהול מדיניות פיסקלית זהירה ואחראית על בסיס שיקולים כלכליים ומקצועיים בלבד, ומצביעה על החוסן והדינמיות של הכלכלה הישראלית בהשוואה למדינות מפותחות אחרות."
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון: "אני מודה לאנשי קרן המטבע על עבודתם היסודית והמקצועית בשבועות האחרונים. הדו"ח מצביע על מגוון צעדי המדיניות החיוניים שהפעילו בנק ישראל ומשרד האוצר, כל אחד בכליו בהתמודדות עם המשבר. נלמד כמובן לעומק את הדוח הסופי שייצא בהמשך לתקציר זה על שלל המלצותיו החשובות."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האינפלציה פה ובגדול
    יוני 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל תהליך העלייה של הדירות והמזון מוכיח על אינפלציה
    סגור
  • 1.
    חחח אנחנו במיתון!
    רני 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החבר'ה מקרן המטבע לא ממש בקיאים ברחוב הישראלי השוק מיובש אם המדינה לא תזרים כסף לעסקים שנפגעו בחודשיים וחצי האחרונים המון עסקים יסגרו ושוק העבודה לא יגדל ואפילו התכווץ בכנסת חושבים שכולם עובדים בהייטק
    סגור