השוק

נוקיה בתהליך התאוששות מהמשבר, אך המניה יורדת

ענקית התקשורת הציגה את הדו"ח האחרון שלה לשנית 2021 והפתיעה כאשר הצליחה להתאושש מהפיגור שנוצר בינה לבין המתחרות בתחום הדור החמישי. המניה בכל זאת הגיבה בירידות
יאיר מור |  1
מטה נוקיה (צילום ויקיפדיה)
נוקיה הציגה את הדו"ח שלה לרבעון האחרון של שנת 2021, כמו גם לסיכום השנה כולה, והפתיעה כאשר הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים ולרשום רווחים מכובדים מאוד, אחרי שבשנה שעברה ספגה הפסדים כבדים.
הכנסות החברה הפינית ברבעון האחרון עמדו על 6.4 מיליארד אירו – ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל ב-2020, ולשנה כולה 22.2 מיליארד אירו – עלייה של 2%; הרווח התפעולי הגיע ל-740 מיליון אירו ברבעון – זינוק של 68%, ו-2.2 מיליארד אירו בשנה – נסיקה של 144%; והחברה הצליחה לרשום רווח למניה של 12 אירו-סנט ו-29 אירו-סנט ברבעון ובשנה כולה, בהתאמה, לעומת הפסדים בשנה שעברה. בעקבות כך, מציעה הנהלת החברה לחבר המנהלים לאשר חלוקת דיווידנד בגובה של 6 אירו-סנט למניה.
התוצאות הללו הושגו ככל הנראה בזכות התמקדותו של מנכ"ל החברה החדש, פֶּקַה לוּנְדְמארק, בצעדים דרמטיים לצמצום העלויות. לכן, למרות שהחברה הפסידה לטובת המתחרה הקוריאנית, סמסונג, באחד המכרזים הגדולים בתולדותיה לאספקת תשתיות דור חמישי לענקית התקשורת האמריקאית Verizon, היא עדיין הצליחה לסיים את השנה במצב טוב בהרבה מאשר השנה שעברה.
החטיבה המכניסה ביותר של החברה היא, כמובן, חטיבת רשתות הסלולר, שאחראית ל-2.8 מיליארד הכנסות ברבעון האחרון ו-9.7 מיליארד לאורך השנה כולה; אחריה נמצאת חטיבת תשתיות התקשורת, עם הכנסות של 2.3 ו-7.7 מיליארד דולר ברבעון ובשנה, בהתאמה. עם זאת, חטיבת הרשתות רשמה ירידה של 13% ו-7% במכירות ברבעון ובשנה, בהתאמה, בעוד חטיבת התשתיות זינקה ב-14% גם ברבעון האחרון וגם במבט שנתי. הרחק מאחור משתרכות חטיבות שירותי הענן והטכנולוגיות.
אמנם, למשתמש הממוצע השם נוקיה נראה היום כלא רלוונטי, מאחר שהיא פרשה משוק המכשירים ואינה מוכרת היום טלפונים (אם כי טלפונים תחת המותג שלה מיוצרים ונמכרים על ידי HMD Global, אך לא זוכים להצלחה ניכרת) – אך היא עדיין אחת מהחברות החשובות בעולם התקשורת, ומספקת תשתיות בין היתר לסלקום והוט מובייל בישראל.
הדו"ח החיובי לא עזר למניית החברה, והיא צנחה לאחר פרסומו ב-3% עד 4%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפל בלעה את נוקיה אבל עכשיו הם נזכרו להוציא סמרטפונים (ל"ת)
    יוסי 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור