השוק

מדיפאואר נכנסת לתחום ההלוואות הקצרות ליזמי נדל"ן בארה"ב

ההשקעה היא בחברת טכנולוגיה שתעמיד הלוואות לזמן קצר ליזמי נדל"ן במודל של מימון המונים; במדיפאואר אומרים שבאמצעות הפלטפורמה של החברה השקיעו עד עכשיו 100 אלף אמריקאים 420 מיליון דולר שמימנו 2,000 פרויקטים
ניצן כהן | 
טיימס סקוור ניו יורק ארה"ב (Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
חברת מדיפאואר של יזם ההייטק יאיר גולדפינגר משקיעה בחברת טכנולוגיה אמריקאית להעמדת הלוואות לזמן קצר ליזמי נדל"ן לפי שווי חברה של 150 מיליון דולר. בסך הכל תשקיע החברה 6 מיליון דולר בהון חברת הטכנולוגיה ובכוונתה להשקיע 5 מיליון דולר נוספים בהקמת קרן פרטית להשקעות בהיקף של לפחות 30 מיליון דולר אשר תעמיד הלוואות מגובות נדל"ן באמצעות הפלטפורמה;
חברת הטכנולוגיה מתמחה בהעמדת הלוואות לזמן קצר בתחום הנדל"ן למגורים בארה"ב במודל מימון המונים; עד היום השקיעו באמצעות הפלטפורמה כמעט 100 אלף אמריקאים סך של כ-420 מיליון דולר לטובת למעלה מ-2,000 פרויקטים.
 
החברה האמריקאית היא למעשה פלטפורמה אינטרנטית במודל של מימון המונים המבוססת אלגוריתמים שונים שפותחו על ידה ומאגרי מידע נרחבים, בהם רשומים כ-110 אלף משקיעים, אשר באפשרותם לפצל את השקעתם על פני מספר רב של הלוואות ובכך להפחית משמעותית את הסיכון.
ההלוואות הניתנות הינן לזמן קצר ומגובות במשכנתא ראשונה על הנכס המשועבד. לידיעת החברה, עד היום השקיעו באמצעות הפלטפורמה כמעט 100 אלף אמריקאים סך של כ-420 מיליון דולר לטובת למעלה מ-2,000 פרויקטים.  
בנוסף, הוענקה למדיפאואר זכות להשקיע בחברת הטכנולוגיה סכום נוסף של עד 3 מיליון דולר בתמורה למניות נוספות עד לסוף חודש ינואר. במקביל, בכוונת מדיפאואר להקים קרן פרטית להשקעות בהיקף התחלתי של לפחות 30 מיליון דולר (חלק החברה 5 מיליון דולר) אשר תעמיד הלוואות מגובות נדל"ן באמצעות הפלטפורמה.
מדיפאואר השלימה ברבעון השלישי של 2021 שתי עסקאות אסטרטגיות, אשר השפעתן המלאה תבוא לידי ביטוי החל בדוחות הרבעון הרביעי של השנה. במסגרת זו הושלמה עסקה משמעותית ביותר לחברה עם רכישת (החזקת החברה 80%) פורטפוליו הכולל 5 מרכזים מסחריים פתוחים, מעוגני סופרמרקטים, במטרופולין של פילדלפיה, במדינת פנסילבניה שבארה"ב תמורת כ-114.2 מיליון דולר (כ-370 מיליון שקל), וכן הושלמה רכישה של מרכז מסחרי במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב בתמורה לסך של כ-18.6 מיליון דולר (כ-60 מיליון שקל).
מדיפאואר מעריכה שתציג השנה NOI השנתי המייצג עומד כיום על כ-25 מיליון דולר וה-FFO השנתי המייצג הינו כ-12 מיליון דולר.
מדיפאואר היא חברת נדל"ן מניב המתמחה ברכישה, ניהול והשבחת מרכזים מסחריים קהילתיים. החברה מתאפיינת במיקוד גיאוגרפי עסקי וענפי, בדגש על נכסים מסחריים עירוניים פתוחים, מעוגני סופרמרקטים. סך נכסי החברה כ-400 מיליון דולר, כולל 18 נכסי מקרקעין שעיקרם בצפון אמריקה בשווי כולל של כ-376 מיליון דולר. לחברה יציבות תזרימית הנובעת משוכרים בפריסה ארצית ומח"מ שכירות ארוך. בעל השליטה בחברה (53%) הוא יאיר גולדפינגר, מבכירי אנשי ההיי-טק בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה