השוק

זעזוע בבנק לאומי: תביעה בארה״ב נגד המיזוג עם וולי

בעל מניות בוולי הגיש תביעה נגד הבנק האמריקאי במטרה לעצור את המיזוג המוזר, בטח בשווי הזה. מה הצעד הבא של הבנק הישראלי?
ניצן כהן |  1
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
זעזוע בבנק לאומי. בעל מניות בוולי, הבנק האמריקאי איתו התמזג לאומי ארה״ב הגיש תביעה לבית המשפט במטרה לעצור את המיזוג. התביעה הוגשה נגד בכירי וולי בנק ונגד  וולי בנק עצמו.
בבנק לאומי נוטים להקל ראש בתביעה וטוענים כי היא שגרתית אך לא כן הוא הדבר. משקיעים אקטיביסטים פונים לבתי המשפט בעסקאות מהסוג הזה כשהם חושבים שהנהלות לא השיגו את המירב בעסקה. בתי המשפט בארה״ב אמנם לא מתערבים בשיקול הדעת העסקי אבל בהחלט מתערבים בעסקאות מהסוג הזה ולכן לא ברור מדוע לאומי מקל ראש בתביעה הזו.
 
יש לציין כי המיזוג של לאומי ארה״ב עם וולי בנק האמריקאי הוא מיזוג מוזר למדי. בראיונות מלטפים ותמוהים שהעניקו אתרים כלכליים שהיו פעם נחשבים, למנהלי לאומי, טענו בגמגום בבנק כי המיזוג נועד בין היתר להעמיק את הפעילות של הבנק הממוזג בקרב קהילת הישראלים בהייטק - טענה מוזרה ונסביר:
 
אם המטרה הייתה להעמיק את הפעילות בקרב אוכלוסיית הישראלים בהייטק האמריקאי הרי שאין היגיון בלמחוק את המותג ״לאומי״ שהוא מותג ישראלי מוכר וידוע. ואם המטרה היא לפעול בארה״ב כבנק אמריקאי לכל דבר, אז נו טוב שיהיה בהצלחה לבעלי המניות של הבנק.
כך או אחרת, התביעה הוגשה על ידי בעל מניות של וולי, בלאומי מקלים ראש בתביעה אבל פרקטיקה של תביעות על ידי משקיעים אקטיביסטיים היא נפוצה ומקובלת בארה"ב ובקיצור - בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש כתבה מוזרה…זו עיתונות ? (ל"ת)
    שרון 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור