השוק

אמזון תרשה לעובדים לעשות מה שלא היתה צריכה לאסור

בעקבות האסון הכבד בו נהרגו שישה עובדים ומקרה נוסף שנחשף לאחר מכן ובו איים פקח על עובדת בפיטורים אם לא תמשיך לעבוד בתנאים מסכני חיים, החליטה אמזון לוותר על הנוהל שבגללו לכאורה נהרגו עובדיה
יאיר מור | 
אמזון (צילום bixbay)
אמזון נסוגה מכוונתה להדק מחדש את הנוהל האוסר על עובדי מחסני השליחויות שלה להיכנס אליהם עם הטלפונים האישיים שלהם, כך נודע בימים האחרונים לבלומברג ואושר על ידי החברה. לפי הדיווח, בסוף השבוע הודיעה החברה לעובדיה כי היא דוחה את אכיפת האיסור להיכנס למחסניה עם טלפונים אישיים "עד להודעה חדשה". עם זאת, ככל הנראה לא מדובר בביטול מוחלט של הנוהל, אלא בדחייה זמנית באכיפה שלו מהמועד המתוכנן לחודש הבא.

כזכור, הנוהל הואר בזרקורי הביקורת לאחר האסון שאירע במחסן החברה במדינת אילינוי לפני כשבוע. סופת טורנדו שעברה באזור פגעה במחסן, גרמה לו להתמוטט על העובדים ששהו בפנים והובילה למותם של שישה מהם. חבריהם טענו כי אותם עובדים לא ידעו מספיק זמן מראש על הסופה המתקרבת בשל העובדה שהטלפונים שלהם לא היו עליהם, ולכן הם לא קיבלו את ההתראות על בואה שנשלחו כחצי שעה לפני שהכתה במפעל, עד שמנהליהם צעקו כי על כולם לתפוש מחסה בהקדם.
ביקורת נוספת נמתחה על החברה בימים האחרונים לאחר שפורסם בבלומברג מקרה של נהגת משלוחים שהיתה במשמרת באזור בלילה המדובר. לאחר ששמעה את צופרי האזעקה מפני טורנדו היא שאלה את הפקח שלה מה לעשות, והוא ענה: "פשוט תמשיכי לנהוג. אנחנו לא יכולים פשוט להחזיר אנשים בגלל אזעקות אלא אם אמזון אומרת לנו לעשות זאת". לאחר חצי שעה נאמר לה שוב: "המשיכי בשליחויות".
היא קבלה על ההחלטה: "אם תסתכל על הראדר, שיא הסופה צפוי להיות ישר מעלי עוד 30 דקות". על כך ענה הפקח כי "אם תחליטי לחזור עם החבילות – נראה זאת כסירוב למסלול שלך, מה שיוביל לבסוף לכך שלא תהיה לך עבודה החל ממחר בבוקר".
לאחר שהתלוננה כי "אני תקועה במשאית הארורה הזו ללא מקלט להתחבא בו במקרה של טורנדו", נאמר לה להמתין במקום, אך לא לחזור.
אמזון מסרה בתגובה לבלומברג כי "זה היה מצב מתפתח באזור גיאוגרפי רחב, ולרוע המזל המפקח של נהגת השליחויות לא ציית לכללי הזהירות הרגילים. על המפקח היה להורות לנהגת באופן מיידי לחפש מקלט כאשר דיווחה על אזעקות הטורנדו. בזמן שיחת הטקסט הזו, צוות אמזון המקומי וידא שכל שותף שליחויות מורה לנהגים שלו לחפש מקלט ומייעץ להם לעצור את השליחויות לאותו ערב. אנו שמחים שהנהגת בריאה ושלמה ואנו מפיקים לקחים מהתקרית הזו כדי לשפר את המדיניות וההנחיות שלנו לשותפי ונהגי שליחויות. על המפקח אסור היה בשום פנים ואופן לאיים על עבודתה של הנהגת, ואנו חוקרים את מלוא פרטי המקרה וננקוט בפעולות הכרחיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה