השוק

ג'נריישן רוכשת מאלקטרה רבע ממתקן אנרגיה ב-220 מיליון שקל

קרן התשתיות והאנרגיה, המנוהלת על ידי ארז בלשה, תרכוש חלק ממתקן אגירה שאובה במעלה גלבוע. המתקן, בהספק של 300 מגה-ואט, צפוי להניב הכנסה שנתית ממוצעת של כ-350 מיליון שקל
איתמר כהן | 
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום אייל טואג)
קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל הודיעה היום (חמישי) כי חתמה עם אלקטרה על הסכם שלפיו תרכוש ממנה 25.5% ממתקן אנרגיה במעלה גלבוע בכ-220 מיליון שקל. המתקן, הפועל בשיטת אגירה שאובה בהספק מותקן של 300 מגה-ואט, צפוי להניב הכנסה שנתית ממוצעת של כ-350 מיליון שקל.
בג'נריישן קפיטל מעריכים כי המתקן - שקיבל רישיון קבוע לייצור חשמל לתקופה של 20 שנה והחל את הפעלתו המסחרית באפריל 2020 - צפוי להניב רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) ממוצע של כ-225 מיליון שקל בשנה, וכי התשואה השנתית על ההון, בשקלול כלל מרכיבי העסקה, צפויה להיות כ-10%.
הטכנולוגיה של המתקן מבוססת על המרה של אנרגיה חשמלית לאנרגיה פוטנציאלית, באמצעות שאיבה של מים ממאגר תחתון לעליון, ומאפשרת מתן מענה למחסור בחשמל בזכות יכולתה להוסיף לרשת החשמל תוך זמן קצר הספק מותקן של 300 מגה-ואט למשך כ-10 שעות.
קרן ג'נריישן קפיטל מנהלת פורטפוליו נכסים בהיקף מצטבר של כ-2.4 מיליארד שקל בתחומי ייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, לוגיסטיקה, מים, שפכים ואיכות סביבה. בראש הקרן עומדים המייסדים יוסף זינגר, המשמש יו"ר פעיל, וארז בלשה, המכהן כמנכ"ל.
בלשה מסר לאחר חתימת ההסכם כי "ההשקעה הנוכחית היא בעלת חשיבות רבה לפורטפוליו נכסי הקרן, הן בהיבט הפיזור והאחזקה הישירה בנכס לאומי ייחודי ומניב לטווח ארוך, והן בשל היותו מתקן המייצר חשמל נקי וירוק וחשיבותו בהבטחת יציבות אספקת החשמל למשק בישראל לשנים רבות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה