השוק

הבורסות ברכבת הרים: "תחזיקו חזק, יהיה חודש לא קל"

אנליסט החוב של אופנהיימר, זאהר זהר, אומר היום בראיון ל-ice שאנחנו הולכים בארה"ב לשנה של צמיחה בשיעורים מתונים ממה שהכרנו - אבל החדשות הטובות שעדיין הכלכלה הגדולה בעולם תצמח; בשבועות הקרובים נראה עצבנות בשוק
ניצן כהן | 
זאהר אליאס זהר, אנליסט בכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל (צילום אופנהיימר)
"אנחנו הולכים לשבועות תנודתיים מאוד" אומר אנליסט החוב של אופנהיימר, זאהר זהר, בראיון ל-ice כשהמשמעות של הדברים היא שצריך להחזיק חזק, הולך להיות חודש לא קל בשווקים. נסביר בפתח הדברים כי זאהר הוא אחד האנליסטים החריפים בכל הנוגע לעולם החוב ולכן חשוב לשמוע איך הוא מנתח את מה שאנחנו רואים בשווקים בימים האחרונים. 
- החולשה שאנחנו רואים בשווקים בשבוע החולף, זו האינפלציה או הקורונה?
"אנחנו מתחילים לראות בימים האחרונים חולשה בשווקים. יש בהלה בעקבות ההופעה של האומיקרון ואנחנו נמצאים בשלבים מוקדמים לדעת מה ההשפעות הכלכליות שלו. אבל אין ספק שבגלל שאנחנו ברמות גבוהות, הרגישות גבוהה מאוד ולכן התגובה החדה מסבירה את החששות של המשקיעים".
-בוא נדבר רגע על השוני בתגובה של משקיעי האג"ח לתגובה של משקיעי המניות
"כמובן שיש הבדלים בין שוק המניות ששם אנחנו רואים השפעה של הסיכונים של אומיקרון יותר גבוהה מאשר על שוק האג"ח. למשל אנחנו רואים שהלחץ עולה בשוק וכשאנחנו מסתכלים על שוק האג"ח, אנחנו רואים פתיחה של המרווחים וזה בגלל העלייה בסיכונים אבל אנחנו עדיין לא  מדליקים ללקוחות שלנו "אור אדום". אבל מבחינתי זה מסביר את הפער בין משקיעי האג"ח למניות. אנחנו רואים משקיעים מפחדים, וזה מסביר את ירידת התשואות וזה ילווה אותנו בשבועות הקרובים ולפחות עד שנבין את ההשפעות של אומיקרון". 
 
- מהו סד הזמנים עד שצריך להתחיל לקבל החלטות?
"יש אי ודאות גדולה שתימשך בשבועות הקרובים ובכל מקרה רק כשנבין את ההשפעות של האומיקרון - זה מרחף מעל כל החלטה שנקבל".
- מה אנחנו יכולים ללמוד מהנאום של ג'רום פאואל בקונגרס?
"מה שהוא אמר היה ידוע לכולם והחשיבות של הדברים היא, שהוא הפנים את העובדה שעליית האינפלציה היא סיפור שהוא הרבה יותר ממשהו חולף ומלבד ההשפעות והקשיים בשרשראות האספקה.
"עליות המחירים מתפשטות למקומות נוספים כמו סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן שיש לו משקל גבוה והעלייה שלו מתחילה להשתקף - זה מצביע על שוק דיור לוהט בארה"ב".
- אנחנו לפני החגים הקריסמס שהוא חג הקניות האמיתי ואנחנו בשרשרת אספקה שנמצא בשיבושים.
"מעונת הדוחות האחרונה שהסתיימה למדנו שחברות קמעונאיות גדולות בארה"ב הצטיידו במלאים טובים שיספקו את הביקושים בחגים אז מבחינת ההצטיידות של הקמעונאים לא תהיה בעיה אבל אני כן חושב שמי שיתמודדו איתו זה הצרכן וזה מקבל ביטוי בעליית מחירים.
 
"כרגע אנחנו רואים עליית מחירים אבל זה לא משהו שהצרכן מושפע ממנו - כרגע. הצרכן האמריקאי מצליח לספוג את עליית המחירים ולמעשה הוא הצליח להישאר עם שיעורי ביטחון גבוהים וזה בגלל ששוק העבודה חזק מאוד. אנחנו רואים עלייה בשכר שהיא מקזזת את ההשפעה של עליית המחירים ולכן הצרכן האמריקאי ממשיך לספוג את עליית המחירים הזו.
- בוא נדבר רגע על השנה הקרובה, כמה שאפשר לדבר עליה עכשיו
"אני חושב שבשנה הבאה יהיו גורמים שימשיכו לתמוך בהתרחבות הכלכלה מלבד הצריכה הפרטית שהיא מושפעת מיבוא עודף על יצוא. גם הנושא של ההשקעות ימשיך לתמוך בצמיחה ואני מדבר גם על ההשקעות בענף הדיור שהוא רותח וגם בהיבט של הצטיידות במלאים כי בגלל השיבושים בשרשרת האספקה שיתמתנו, יתאפשר למפעלים במגזר הייצור להמשיך ולהגדיל תפוקה וכתוצאה מזה יגדיל את היקף ההשקעות בארה"ב.
"חשוב לזכור שבשנה וחצי האחרונות ככל שהופיע גל קורונה חדש, ההשפעה שלו הלכה ופחתה. ואנחנו יכולים לראות שבינואר השנה בארה"ב התפשטות מחודשת של הקורונה, השפיעה משמעותית על מגזר השירותים כמו מסעדות לעומת החודשים האחרונים ואני מתכוון מאז הופעתו של הדלתא. 
"אנחנו רחוקים מלחזור לרמות נורמליות אבל ההשפעה תהיה פחותה עם התפשטות זן אחר. אבל דברים יכולים להשתנות בשבועות הקרובים, ככל שיבינו יותר את האומיקרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה