השוק

רגע לפני עונת הקניות: פייפאל שוברת שיאים ומאכזבת את המשקיעים

ענקית התשלומים ברשת פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה לחודשים יולי עד ספטמבר ודיווחה על שיא בכמות התשלומים שבוצעו דרכה ועל רווח למניה גבוה מהצפוי – אבל המשקיעים מיהרו למכור
יאיר מור | 
פייפאל (צילום pixabay)
רגע לפני חגיגת הקניות של סוף השנה האזרחית, פייפאל כבר חוגגת עלייה משמעותית בפעילות התשלומים המקוונים שבוצעו באמצעותה ברבעון השלישי של השנה - אבל מאכזבת את המשקיעים.
לפי הדו"ח של החברה לחודשים יולי עד ספטמבר, שפורסם הלילה, הסכום המצטבר של כספים שהועברו באמצעותה בשלושת החודשים הללו הגיע לשיא של 310 מיליארד דולר ב-4.9 מיליארד פעולות – עלייה של 26% בכמות הכסף שהועבר וממוצע של 63.27 דולר לכל העברה.

גם מספר המשתמשים הפעילים בשירות התשלומים הוותיק רשם שיאים, והגיע ל-416 מיליון – עלייה של 13.3 מיליון חשבונות חדשים לעומת הרבעון המקביל ב-2020, אך ירידה של 12% בקצב הגידול לעומת יותר מ-15 מיליון משתמשים פעילים חדשים לפני שנה. כל משתמש פעיל ביצע בממוצע 44 פעולות תשלום בתקופה המדוברת – כלומר תשלום בכל יומיים.
מנכ"ל החברה, דן שולמן, ציין כי אפליקציית התשלומים הצעירה יותר של החברה, Venmo, גדלה בקצב מהיר משירות האם, והועברו באמצעותה 60 מיליארד דולר – עלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, הכריז שולמן על חוזה עם אמזון שיאפשר תשלום באמצעות האפליקציה, שאינה זמינה בישראל, בענקית המסחר ברשת.
עם זאת, בשורה התחתונה, רשמה פייפאל הכנסות של 6.18 מיליארד דולר, רווח תפעולי בסך 1.47 מיליארד דולר ורווח מדולל למניה בסך 1.11 דולר. נתון ההכנסות נמצא מתחת לציפיות האנליסטים ל-6.24 מיליארד דולר, אם כי הרווח למניה עבר את הציפייה ל-1.08 דולר. החברה ציינה כי ברבעון הבא היא מצפה להכנסות בגובה שבין 6.85 ל-6.95 מיליארד דולר ורווח מדולל למניה של 1.12 דולר, ובסיכום השנתי הכנסות של יותר מ-25 מיליארד דולר, עלייה של 34% בכמות הכסף המועבר, 55 מיליון משתמשים פעילים חדשים ורווח למניה של 4.60 דולר.
למרות הדו"ח האופטימי בסך הכל, נתוני ההכנסות המאכזבים גרמו למניית החברה לצנוח הבוקר ביותר מ-6%, מכמעט 230 דולר בסגירה אמש ל-215 דולר בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה