השוק

השבוע של ענקיות הטק: פייסבוק תהיה במרכז העניינים

השבוע יפרסמו את הדוחות שלהן 950 חברות ויעמידו במבחן את העצבים של המשקיעים; בגזרה הישראלית: טבע תדווח על תוצאות הרבעון שיכללו עדכון על פיתוחים, התקדמות בפירעונות החוב ואולי  אף עדכון מהחזית המשפטית
ניצן כהן | 
וול סטריט וישראל (צילום unsplash pexels)
התאוששות, זה היה שם המשחק בשבוע החולף בניו יורק. אחרי הזעזוע שעברו המשקיעים מאז שהתחילו להפנים שהאינפלציה מרימה ראש והפדרל ריזרב מתכוון ברצינות להתחיל לצמצם את הזרמת הכסף לשווקים, הרי שהעיניים נשואות לדוחות הכספיים שככל שיהיו חיוביים הרי שניתן יהיה להחזיר את הצבע ללחיים של המשקיעים.
צריך לזכור, אנחנו נמצאים רגע לפני סוף השנה ובאופן מסורתי המשקיעים מחפשים כל שביב של תקווה כדי למנוע מהשווקים לרדת ולשחוק את התשואות שעשו כל השנה וזו נקודה שכדאי לשים אליה לב.
עונת הדוחות בעיצומה והשבוע יפרסמו לא פחות מ-950 חברות בוול סטריט את הדוחות הכספיים שלהן, מה שיעמיד את העצבים של המשקיעים במבחן, שכדאי לחזור עליו: אם הדוחות יהיו טובים, הרי שצריך לקרות משהו חריג כדי לגרום לשווקים להזדעזע אבל ככל שהדוחות יהיו פחות טובים, הרי שאנחנו מתקרבים למצב בו כל החששות יצופו מעל לפני השטח ויילחצו את השווקים מטה.
כמה נתונים שכדאי יהיה להמשיך לשים אליהם לב. מחיר הנפט ותשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים. באופן עקרוני, ככל שמחיר הנפט ימשיך לעלות הרי שהלחץ האינפלציוני יגבר ולכן נצפה לעלייה בתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי. צריך לזכור שתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים הן נקודת היחס המרכזית ולכן ככל שהתשואות האלה עולות, נצפה להטיית יותר כסף משוק המניות לאג"ח וזה, בנקודה כלשהיא עלול להכביד על שוק המניות.
השבוע זה יהיה השבוע של ענקיות הטק, אמזון, אלפאבית (גוגל), אפל, מיקרוסופט ופייסבוק. הדוח של פייסבוק צריך להיות מעניין. זה יהיה הדוח הראשון בו החברה צפויה לדווח על שינויים (ככל שהיו) בהכנסות שלה לאחר השקת מערכת ההפעלה החדשה של אפל (IOS15) שכוללת שורה של מגבלות פרטיות שאמורה למנוע מחברות כמו פייסבוק מעקב צמוד מידי אחרי המשתמשים. פייסבוק אמורה, לפחות על פי ההערכות בניו יורק, להשיק את המיתוג החדש שלה ואולי אפילו שם חדש כדי להתרחק מהתדמית שדבקה בה (בצדק או שלא).
בגיזרת הישראליות תהיה זו טבע שתפרסם דוחות כספיים ותציג עדכונים על תרופות שלה שבפיתוח כמו גם על התקדמות בצמצום מצבת החובות ואולי אף על התקדמות בגזרת המשפטית הבוערת שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה