השוק

משק אנרגיה משתלטת על השוק: זה מהלך הענק שביצעה

בתום הליך ממושך ומעמיק של ועדה בלתי תלויה משק אנרגיה מדווחת על החלטתה של הוועדה הבלתי תלויה ושל דירקטוריון משק אנרגיה על מתווה עסקת רכישת פעילות משקי הקיבוצים בתחום האנרגיה הכוללת את אחזקותיה של משקי הקיבוצים בדליה חברות אנרגיה בע"מ ואת פעילות הסחר בחשמל וחלוקה והאספקה של חשמל לקיבוצים
כפיר אדר | 
חן מלמד מנכל משק אנרגיה (צילום יחצ)
בהמשך לדיווח משק אנרגיה - אנרגיות מתחדשות בע"מ על כוונת החברה לבחון את רכישת אחזקות משקי הקיבוצים בדליה אנרגיות בע"מ, הנמנית על קבוצת בעלי השליטה בחברה, הסמיך דירקטוריון משק אנרגיה בחודש מאי ועדת דירקטוריון עצמאית ובלתי תלויה, לבחינה וגיבוש עקרונות מתווה העסקה.
הוועדה המיוחדת, אשר שלושת חברותיה הן דירקטוריות חיצוניות ובלתי תלויות בראשות יעל אנדורן, בליווי יועציה, משרד גורניצקי ושות', פרופ' אסף חמדני ו-MNS, קיימה תהליך עבודה מעמיק ומקיף, אשר הורכב משלושה חלקים עיקריים: (1) ניתוח ובחינה של החלופות העומדות בפני החברה – אשר העלה כי העסקה המוצעת הנה בעלת תועלת רבה לחברה ולבעלי המניות מהציבור; (2) גיבוש הערכות שווי עצמאיות לפעילות הנרכשת ולחברה; (3)  ניהול משא ומתן עם נציגי משקי הקיבוצים במסגרתו נדונו עקרונות העסקה המוצעת ועיקרי התנאים הכלכליים אשר יעמדו בבסיסה (ובראשם יחס ההחלפה בין החברות הנגזר משווי הפעילות הנרכשת ושווי החברה על בסיסם תיערך העסקה).
בתום תהליך ממושך וניהול מו"מ עם משקי הקיבוצים המליצה הוועדה המיוחדת לדירקטוריון לאשר את עקרונות מתווה העסקה לרכישת הפעילות הנרכשת על ידי החברה כנגד הקצאת מניות של החברה וקבעה כי מתווה העסקה העקרוני המונח בפניה הינו עסקה רצויה, ראויה, הוגנת, ולטובת החברה ובעלי מניותיה מקרב הציבור.
במועד השלמת העסקה, החברה תרכוש את פעילות משקי הקיבוצים בתחום האנרגיה בתמורה להקצאת מניות חדשות של החברה למשקי הקיבוצים, המהוות 68% מההון המונפק של החברה למועד זה ובהנחה של השלמת העסקה וביצוע ההקצאה למשקי הקיבוצים במסגרתה ("יחס ההחלפה"), והכול, בכפוף להשלמת בדיקת הנאותות של החברה, חתימה על הסכם מחייב והתקיימות התנאים המתלים אשר ייקבעו להשלמת העסקה.
יחס ההחלפה הנ"ל משקף לחברה שווי של 623 מיליון שקל (התואם את טווח הערכת השווי של היועצים הכלכליים של הוועדה וכן, וכן, משקף פרמיה של כ-15% מעל שווי השוק של החברה בתום יום המסחר שקדם למועד אישור הוועדה) ומשקף לפעילות הנרכשת שווי כולל של 1.321 מיליארד שקל (התואם את טווח הערכת השווי של היועצים הכלכליים של הוועדה, ומשקף לדליה שווי חברה של 3.18 מיליארד שקל ולשאר רכיבי הפעילות הנרכשת שווי של 28 מיליון שקל).
השווי אשר יוחס לחברה לשם קביעת יחס ההחלפה במסגרת העסקה משקף פרמיה של כ-15% על שווי השוק של החברה במועד גיבוש הסיכומים המסחריים בין הצדדים ("הפרמיה"). ההסכם יכלול מנגנון התאמת תמורה, אשר לא צפוי להשפיע באופן מהותי על יחסי ההחלפה.
בנוסף דיווחה משק אנרגיה כי כל בעלי המניות אשר נמנים על גרעין השליטה בחברה הודיעו לה כי הסכימו להתקשר בעסקה נפרדת בינם לבין עצמם להתאמת החזקותיהם בחברה באופן שבו  בעלי המניות בחברה אשר אינם נמנים על גרעין השליטה בחברה ייהנו מעיקר רכיב הפרמיה. הרכישה צפויה לייצר למשק אנרגיה תזרים הכנסות שיגדיל משמעותית את גמישותה הפיננסית של החברה ואת יכולתה להרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת ובתחומים נוספים.
המלצת הועדה הבלתי תלויה ואימוצה על ידי הדירקטוריון יאפשרו למשק אנרגיה לגבש הסכם מפורט בהתאם לעקרונות המתווה, וכן את המשך הליכי בדיקת הנאותות ביחס לפעילות הנרכשת וביצוע הפעולות הנדרשות בחברה, לצורך היערכותה לקראת אפשרות קידום העסקה על בסיס המתווה העקרוני שנדון בין הצדדים.
חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה: "אישור מתווה עסקת רכישת האחזקות בדליה אנרגיות יאפשר לנו להשלים את המו"מ ולגבש הסכם שיביא למימוש החזון של משק אנרגיה להפיכתה לקבוצת אנרגיה מובילה בעלת אחזקות משמעותיות בתחומים הצומחים של משק האנרגיה והתשתיות. ייצור חשמל בטכנולוגיות שונות ומשלימות בארץ ובחו"ל; אספקת חשמל; מהפיכת הרכב החשמלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה