השוק

היוניקורן הישראלי החדש בבורסת ניו-יורק בשווי 1.1 מיליארד

בניו יורק החלה להיסחר היום חברת יוניקורן ישראלית חדשה שפיצחה הטכנולוגיית שבבים מהפכנית בתחום תעשיית הרכב החכם, ההנפקה מגיעה אחרי מיזוג של החברה עם הספאק האמריקנית PTK
מערכת ice | 
גדעון בן צבי מנכ"ל ואלנס, פיטר מרטנס יו"ר ואלנס (צילום יחצ)
יצרנית השבבים הישראלית ואלנס החלה היום (חמישי) להיסחר בבורסה בניו יורק, זאת לאחר המיזוג שלה עם חברת הספאק האמריקנית PTK. ואלנס שהתמזגה עם הספאק בשווי יוניקורני של כ-1.1 מיליארד דולר, תקבל במסגרת המיזוג 155 מיליון דולר מחברת הספאק, סכום נמוך מהסכום המקורי שסוכם שעמד על 240 מיליון דולרים.  הפער בין הסכומים נובע ממשיכת השקעות של משקיעי חברת הספאק לפני המיזוג של ואלנס עם החברה. 
לפני חודש החברה עדכנה את תחזית המכירות השנתית שלה שעלתה ל-69 מיליון דולר. ואלנס מפתחת שבבים טכנולוגיים כשהתחום העיקרי שהיא מייצרת עבורו הוא תעשיית הרכבים החכמים, תחום צומח שבהתאם להתפתחותו נתרמה גם התפתחות החברה. 
ואלנס הוקמה ב-2006 על ידי שישה שותפים: מסד אייל, גבי גור כהן, דרור ירושלמי נדב בנט ועירן לידה, קבוצה של יזמים, לשעבר עובדי חברת מיסטיקום. כיום, מלבד מרכז החברה בהוד השרון, החברה מעסיקה עובדים גם בארה''ב, גרמניה ומזרח אסיה כשבסך הכל החברה מונה כ-350 עובדים.
הפיתוח הייחודי של ואלנס הוא  טכנולוגיית HDBaseT, המאפשרת התקנה פשוטה, יעילה וחסכונית של מערכות להפצת תוכן מולטימדיה ברמת אולטרה HD, ללא דחיסה ולמרחקים ארוכים. כיום, הטכנולוגייה הזאת מהווה תקן עולמי למוצרי אודיו-וידאו, שמקודם באמצעות ארגון התקינה הבינלאומי. את המוצרים של ולנס אפשר למצוא בין השאר במקרנים ובמסכים ענקיות האלקטרוניקה הבינלאומיות. 
הטכנולוגיה של ואלס פותחה במקור לשימושים ביתיים אך לפני חמש שנים חלה תפנית עסקית והטכנולוגיה הותאמה לעולם תעשיית הרכב. השבבים של ואלנס מזרימים נתונים בין המערכות החכמות ברכבים במהירות גבוהה באמצעות כבל יחיד, העובדה הזאת הפכה את הטכנולוגיה לבעלת הכרה בעולם תעשיית הרכב במיוחד לאור החלטת ארגון התקינה התעשייתי MIPI לבסס את התקן הראשון שלו בעולם הרכב על הטכנולוגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה